شناسهٔ خبر: 54059553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۴ طرح توسعه راه روستایی در چهارمحال و بختیاری تعریف شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعریف ۳۴ طرح ساخت، تکمیل و بهسازی و همچنین رفع نقاط حادثه خیز در حوزه راه‌های روستایی استان گفت: شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان بیشترین سهم از اجرای طرح‌های جدید را دارند.

صاحب‌خبر -

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد طرح توسعه راه روستایی مربوط به اعتبارات استانی سال ۱۴۰۰ است که بخش از آن‌ها در مرحله جذب پیمانکار قرار دارد که تلاش می‌شود روند اجرای مناقصات تا پیش از سال مالی جاری به پایان رسیده و مرحله عملیاتی طرح‌ها آغاز شود.

وی مشکل اصلی در تعویق و یا طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راه‌سازی روستایی را کاهش تمایل پیمانکاران برای حضور و مشارکت در اجرای این طرح‌ها دانست و افزود: وجود برخی مشکلات در پرداخت معوقات و مطالبات پیمانکاران نیز موجب شده است تا متقاضی برای شرکت در مناقصات حوزه راه‌سازی کاهش یابد.

غلامی یادآور شد: با توجه به افزایش اعتبارات اختصاص ‌یافته در سال ۱۴۰۱ و همچنین پیش‌بینی اعتبارات سفر رییس جمهور، بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران استانی پرداخت می‌شود و به زودی روند اجرای طرح‌های توسعه راه روستای در استان تسهیل خواهد شد.

وی به برقراری ارتباط موثر با جمعی از پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی راه‌سازی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به مجهز بودن این شرکت‌ها در استفاده از شیوه‌های نوین راه‌سازی می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای سرعت بخشی در اجرای طرح‌ها بهره‌برداری کرد و محدودیت‌های فصلی در انجام اقدامات راه‌سازی استان را پشت سر گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر جاده موجود در استان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در محدوده راه روستایی قرار دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان بدون آسفالت است.

وی همچنین درباره اعلام تقاضا برای ساخت جاده‌های دسترسی در برخی مناطق به ویژه روستاهای فصلی و عشایری استان اظهار داشت: ساخت جاده و حفظ و نگهداری آن برای روستاهای کمتر از ۲۵ خانوار در حوزه وظایف و دستورالعمل‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست و در حال حاضر مناطق و روستاهایی که از این تراکم جمعیتی برخوردار هستند در اولویت ساخت جاده قرار دارند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسوولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضریب برخورداری از راه روستایی در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۲ درصد است که این ضریب در شهرستان‌های بن و سامان به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است.

نظر شما