شناسهٔ خبر: 54059518 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

یارانه کمک معیشتی ماه اول به همه مشمولان یارانه بگیر پرداخت می‌شود

وزیر اقتصاد اعلام کرد: براساس دستور رییس جمهور، یارانه کمک معیشتی ماه اول به همه مشمولان یارانه بگیر کشور (یارانه نقدی) پرداخت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول (اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده‌اند، اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز امروز در گفت‌وگو با خبر سیما، در این مورد گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد اقتصادی دولت گزارشی در مورد وضعیت رسیدگی به مشمولان طرح و اعتراض‌ها و تقاضاهای جدید ارایه کرد؛ در همین راستا رییس جمهور دستور داد که تمام افراد یارانه بگیری که تا ماه گذشته مشمول دریافت یارانه نقدی بوده‌اند و درصورتی‌که همچنان خودشان متقاضی باشند، یارانه جدید به حساب آن‌ها واریز شود.

وی افزود: از طرفی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید حداکثر تا یک ماه به تقاضاها در مورد دهک‌بندی‌ها رسیدگی کند و درصورتی‌که این تقاضاها درست باشد، مبلغ یارانه آزاد و برای خانوارها قابل‌استفاده خواهد بود، اما درصورتی‌که افراد جزو دهک دهم باشند، مدارک به خانواده‌ها ارایه می‌شود تا در جریان نحوه ارزیابی وزارت رفاه قرار بگیرند.

اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است

«مصطفی قمری وفا» مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز با اعلان این خبر که براساس رییس‌جمهور کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده‌اند، اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظردر دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

وی تاکید کرد: رییس جمهور اعلام کرد که اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است، لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک معیشتی را دریافت کنند.

 یارانه کمک معیشتی ماه اول به همه مشمولان یارانه بگیر پرداخت می‌شود  یارانه کمک معیشتی ماه اول به همه مشمولان یارانه بگیر پرداخت می‌شود

نظر شما