شناسهٔ خبر: 54059491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهضت ملی ایجاد ۷۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- نهضت ملی ایجاد ۷۶ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) روز یکشنبه در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه شهید پاکنژاد ناحیه دو یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار یزد در این مراسم گفت: سلامت روحی و جسمی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها تحت عنوان طرح شهید سردار سلیمانی و افزایش سرانه‌های ورزشی در مدارس بتوانیم  گام موثری در ایجاد شادابی در بین دانش آموزان و تربیت نسلی سالم برداریم.

مهران فاطمی افزود: تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی، فضاهای آموزشی و ورزشی به عنوان یکی از محیط‌های تربیتی، نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی، روحی، نشاط و سرزندگی دانش آموزان استان یزد دارد. 

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۷۶ پروژه ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در این استان احداث خواهد شد و نقش مهمی در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان دارد .

محمد کاظم رحیمی‌نژاد با بیان اینکه قراداد ساخت این تعداد پروژه ورزشی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده افزود:با احداث این فضاهای ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه و مناطق کم برخوردار اقدام موثری در افزایش سرانه‌های ورزشی دانش‌آموزی صورت می‌گبرد. 

وی اظهار کرد: مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است و این مهم از طریق کمک به تامین، بهسازی، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی داخل مدارس میسر می‌شود. 

این مسئول بیان کرد: مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، کمک‌های مردمی و خیرین در زمینه جلب حمایت و استفاده از ظرفیت شوراهای برنامه ریزی و آموزش و پرورش در سطح شهرستان و مناطق برای جذب اعتبارات بیشتر موجب ارائه خدمات گسترده‌تر در این زمینه است.

استان یزد ۲۷۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما