شناسهٔ خبر: 54059449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

واردات خودرو به دست خودروسازان می افتد؟

پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره هفته گذشته قانون واردات خودرو به تصویب رسید. با این حال هنوز روند کار به طور کامل مشخص نیست و در این میان برخی اخبار حاکی از این است که تنها به خودروسازان اجازه واردات داده می‌شود. لطف‌الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در این مورد گفت: اینگونه نیست که فقط بخش دولتی بتواند خودرو وارد کند. به ازای ارزی که از صادرات محصولات خودرویی به دست می ‎آید، می توانیم واردات داشته باشیم. اما وارد کننده شرایطی دارد که مقررات آن را وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی‌راد؛ لطف الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد افراد و ارگان‌هایی که می ‎توانند واردات خودرو انجام دهند، بیان کرد: اینگونه نیست که فقط بخش دولتی می تواند خودرو وارد کند. به ازای ارزی که از صادرات محصولات خودرویی به دست می ‎آید ما می توانیم واردات داشته باشیم. اما وارد کننده شرایطی دارد که مقررات آن را وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

او در ادامه توضیح داد: اینگونه نیست کسی که قطعه صادر می کند، بتواند خودرو وارد کند. به ازای فروش قطعات خودرو و لوازم می‌توان خودرو وارد کرد. این منبع تامین ارز خودرو است، نه اینکه کسی که  صادر کند می تواند وارد کننده هم باشد. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: وارد کننده دارای یک مختصاتی است و  خودرویی که وارد می کند باید دارای خدمات پس از فروش بوده و گارانتی داشته باشد. اما خودروساز نمی تواند در کار واردات ورود پیدا کند. بدون شک بخش خصوصی هم می تواند وارد این امر شود و در نهایت وزارت صمت مشخص می کند چه کسانی می توانند خودرو وارد کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما