شناسهٔ خبر: 54059072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد

افزایش تولید نفت خام کشور در گستره مناطق نفت خیز جنوب

اهواز- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: طی ۹ ماهه گذشته، میزان جبران افت تولید نفت در شرکت مناطق نفت خیز جنوب به ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، علیرضا دانشی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۵۳۹ تا ۲ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز تولید نفت این شرکت افزایش یافته است، اظهار کرد: طی ۹ ماهه گذشته، میزان جبران افت تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب به ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت در مناطق نفت خیز جنوب نسبت به قبل از تحریم احیاء شده است، افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، ۲ هزار و ۹۰۷ تا ۲ هزار و ۹۰۳ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به اهمیت جبران افت و افزایش ظرفیت تولید در این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت خام کشور اشاره‌ کرد و گفت: طی ۹ ماه اخیر، ۱۸۰ هزار بشکه در روز جبران افت تولید و ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش ظرفیت تولید برآورد شده است.

دانشی به بازگشت تولید نفت مناطق نفت خیز جنوب به شرایط عادی اشاره‌ کرد و یادآور شد: با توجه به این شرایط، انجام ۱۵ طرح در میادین هیدروکربوری که شامل ۸۰ پروژه سطح الارضی و ۲۴۱ پروژه تحت الارضی است را می‌توان از جمله برنامه‌های اقتصادی بلند مدت این شرکت دانست.

وی بیان کرد: اجرای پروژه احداث تلمبه خانه‌های سه گانه جدید اصلی نفت خام اهواز، امیدیه، گروه به‌صورت ترکیبی الکتروپمپ و توربوپمپ بخش دیگری از این برنامه‌های اقتصادی بلند مدت است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به اجرای پروژه راهبردی احداث خط لوله جدید نفت صادراتی از اهواز تا بندر گناوه اشاره کرد و گفت: مجوز قانونی برای اجرای این پروژه مهم در جهت پایداری تولید نفت کشور صادر شده و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال انجام فرآیندهای اجرایی است.

دانشی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اقتصادی بلند مدت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، انجام مزایده جمع آوری و فروش گازه‌های همراه ارسالی به مشعل در منطقه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان است.

وی به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه صنعت نفت اشاره ‌کرد و افزود: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی توانمندی حضور دارند که به خوبی از توانایی لازم برای اجرای برنامه‌های اقتصادی بلند مدت صنعت نفت در جنوب برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: دولت و بخش خصوصی برای پیشبرد این برنامه‌ها، با محور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان همکاری‌های خوبی را در دستور کار دارند.

نظر شما