شناسهٔ خبر: 54055634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طهرانچی: مراکز دانشگاه آزاد را به دانشکده‌های مهارت‌آموزی و نواحی نوآوری تبدیل می‌کنیم/ ماموریت‌های مهم دانشگاه آزاد در 3 ماه آینده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مراکز دانشگاه آزاد را به دانشکده‌های مهارت‌آموزی و نواحی نوآوری تبدیل می‌کنیم، گفت: در این راستا رخداد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد به تحول در حوزه مهارت‌افزایی، تربیت انسان‌های کارآمد و نوآوری در مشاغل نیاز دارد.

 وی با بیان اینکه تنظیم دخل و خرج دانشگاه آزاد، با ظرفیت‌های منطقه‌ای محقق می‌شود، افزود: ما با بیکاری پنهان مواجهیم و شغل درصد قابل توجهی از افراد با تحصیلات آنان مرتبط نیست و دانشگاه آزاد با اصلاحات اساسی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.
 
خرّم همچنین گفت: در علوم انسانی و فرهنگ علم‌آموزی، دچار عقب‌افتادگی جدی هستیم و بر این اساس، مسأله‌محور شدن دانشگاه و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیازمندی‌های مناطق باید به اولویت مدیران دانشگاه آزاد تبدیل شود.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این دیدار با تأکید بر اینکه عزم جدی داریم که توان دانشگاه را به حل مسائل اجتماعی و اقتصادی معطوف کنیم، افزود: آمایش اقتصادی و اجتماعی مناطق با در نظر گرفتن مولفه جمعیتی و زیست‌بوم مناطق در حال تدوین است.
 
محمدمهدی طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان ماموریت دارد تا سه ماه آینده، آمایش استانی را نهایی کند که مطابق با این آمایش، دانشکده‌های جدید و رشته‌های مطابق با زیست‌بوم طراحی می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه مراکز دانشگاه آزاد را به دانشکده‌های مهارت‌آموزی و نواحی نوآوری تبدیل می‌کنیم، گفت: در این راستا رخداد "عصر امید" را با هزار ایده و هزار شرکت و هزار و چهارصد میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌کنیم.
 
طهرانچی با تأککید بر هویت‌سازی برای ماندگاری هیأت علمی در دانشگاه، گفت: در این راستا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اراضی تحقیقاتی برای اساتید و اعضای هیأت علمی اختصاص خواهد یافت.
انتهای پیام/ی

نظر شما