شناسهٔ خبر: 54053033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنگوی AFC: منتظر نظر کمیته‌های مربوطه برای تعیین میزبان جام ملت‌های آسیا هستیم

سخنگوی AFC گفت که کمیته‌های مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا، ساز و کار میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را تعیین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که فدراسیون فوتبال چین، به دلیل شیوع کرونا در این کشور از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 انصراف داده است و این رقابت‌ها در کشور دیگری برگزار می‌شود.

نضال بحران سخنگوی AFC در گفت‌وگو با سایت «الاقتصادیه» عربستان،‌ در مورد این موضوع اظهار داشت: چین عذرخواهی رسمی خود را بابت لغو جام ملت‌های آسیا ارائه کرد. آنها بیشتر از یک سال قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا، انصراف خود را اعلام کردند که این موضوع برای انتخاب کشور جایگزین، زمان بیشتری به ما می‌دهد. به همین خاطر از چینی‌ها تشکر کردیم.

 

وی در مورد شرایطی که چین را به سمت لغو میزبانی جام ملت‌های آسیا سوق داد، گفت: همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما پیامدهای شیوع کرونا در برهه اخیر، مشکلات زیادی برای آماده‌سازی چین به وجود آورد. وضعیت بلاتکلیفی در مورد ایجاد آمادگی ایجاد شد و مدیران فدراسیون‌ها، جلساتی را با کمیته برگزاری مسابقات داشتند. فدراسیون فوتبال چین در پاسخ به گزارشی برای ارزیابی وضعیت، به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه عذرخواهی فرستاد.

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از ارائه نظر درباره درخواست فدراسیون‌ها برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 خودداری کرد و گفت: منتظر نظر کمیته‌های مربوطه هستیم تا با بررسی شرایط، روش مناسبی برای انتخاب میزبان جدید جام ملت‌های آسیا تعیین کنند. ما در انتظار بررسی شرایط و رویه‌ای هستیم که توسط کمیته‌های مربوطه اتخاذ می‌شود.

 

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیش از این قرار بود از 26 خرداد تا 25 تیر 1402 در 10 شهر کشور چین برگزار شود. از کشورهای قطر و عربستان به‌عنوان گزینه‌های جایگزینی چین یاد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما