شناسهٔ خبر: 54048088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفر مقام‌های بلندپایه جهان به امارات

ایوب حطاویان

در پی درگذشت خلیفه بن زاید، رئیس سابق امارات و تعیین محمد بن زاید، برادر وی به عنوان رئیس جدید این کشور، مقاماتی از اسرائیل، فلسطین، آمریکا، فرانسه و انگلیس برای عرض تبریک و تسلیت به امارات می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، منابع خبری گزارش دادند که رئیس رژیم صهیونیستی امروز(یکشنبه) برای تسلیت به محمد بن زاید به مناسبت درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس‌ متوفی امارات به ابوظبی سفر می‌کند.

دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرد، اعلام کرد؛ در این سفر که چند ساعت طول می‌کشد، هرتزوگ به همراه دیگر رهبران، با محمد بن زاید، رئیس جدید امارات دیدار و درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس متوفی امارات را تسلیت می‌گوید.

این دومین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات از زمان روی کار آمدن او در سال گذشته است. هرتزوگ اواخر ژانویه هم با محمد بن زاید آل نهیان در یک سفر بی‌سابقه به امارات دیدار کرده بود.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز امروز برای تسلیت و همدردی به خاطر درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان وارد امارات می‌شود.

یک مقام بلندپایه فلسطینی به العین نیوز گفت: این سفر یک روز طول خواهد کشید. و نخستین سفر عباس به امارات طی سال‌های گذشته است.

همزمان دفتر نخست‌وزیرانگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون به منظور تسلیت برای درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان روز یکشنبه به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم، برای ابراز تسلیت و نشان دادن همبستگی خود با خانواده آل نهیان و مقام‌های اماراتی به ابوظبی می‌رود.

علاوه بر این قرار است یک هیئت آمریکایی به ریاست کامالا هریس، معاون رئیس‌ جمهور آمریکا روز دوشنبه به ابوظبی برود.
وبسایت اکسیوس در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که انتظار می‌رود هیئت آمریکایی شامل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع، ویلیام برنز رئیس سازمان «سی‌آی‌ای» و برت مک گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه کاخ سفید، باشد.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، روز جمعه در سال ۷۳ سالگی درگذشت و روز شنبه در مراسمی با حضور مقام‌های ارشد اماراتی، از جمله شیخ محمد بن زاید، رئیس جدید دولت امارات متحده عربی، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

نظر شما