شناسهٔ خبر: 54041552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

10 فیلم تاثیرگذار برای این روزها / شما را زیر و رو خواهد کرد !

قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم انگیزشی و تاثیرگذاری آشنا کنیم که دستکم باعث می شوند برای ایجاد تغییر در زندگی تان انگیزه پیدا کنید.

صاحب‌خبر -

عصر ایران -  همواره تغییر شغل، مکان و ... یا هر تغییری در زندگی با ترس و تردیدهای زیادی همراه است، پا گذاشتن به یک جهان جدید و یک حیطه ناشناخته نگرانی ها و البته دردسرهاسی زیادی با خود به همراه دارد.

روزگار امروزه همه ما هم با چنین چالشی روبرو است، تقریبا هیچ کس از آینده زندگی و شغلی که دارد مطمئن نیست و شک و تردید بر تمام زندگی سایه افکنده است. با این وجود تنها راه باقیمانده داشتن امید است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم انگیزشی و تاثیرگذاری آشنا کنیم که دستکم باعث می شوند برای ایجاد تغییر در زندگی تان انگیزه پیدا کنید.

 

۱- Nomadland (2020)
فیلم Nomadland بعد از انتشار در سال ۲۰۲۰ موجی از هیجان را ایجاد کرد و به سرعت به یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۰ از نگاه منتقدان تبدیل شد. این فیلم در مورد شخصیت فرن است که مشغول سوگواری برای همسر تازه فوت کرده اش بوده و تصمیم می گیرد مانند یک آواره به زندگی اش ادامه دهد.

این فیلم بسیار تاثیرگذار به شما یادآوری می کند که زندگی روزمره تا چه اندازه می تواند شلوغ باشد و اینکه چطور همه ماها وقت اندکمان را با چیزهای غیرمهم و پیش پا افتاده تلف می کنیم. فیلم Nomadland نگاهی به بازگشت به نسخه ساده تر زندگی است، زندگی که در آن افراد دور از شبکه اصلی انسانی زندگی کرده و فشار رسانه های اجتماعی، شغل های شرکتی و پیچیدگی های زندان در زندگی آن ها جایی ندارد.

این فیلم دیدنی به اهمیت روابط واقعی انسانی تاکید دارد، جایی که افراد روابط نزدیک مهمی را شکل می دهند که برای برقرار کردن آن ها باید پذیرا و صادق بود و حضور کامل داشت در حالی که همزمان زیبایی های طبیعت در این فیلم به تصویر کشیده می شود.

نمادلند

 

۲- Dead Poets Society (1989)
با بازی رابین ویلیامز در یکی از بهترین و ماندگارترین نقش آفرینی هایش، فیلم Dead Poets Society یک فیلم انگیزشی بی نقص برای کسانی است که دنبال تغییری در زندگی شان هستند. پیام کلی داستان همانی است که شخصیت جان کیتینگز با دانش آموزانش به اشتراک می گذارد و آن لذت بردن از لحظه و استفاده کردن از همان روزی است که در آن زندگی می کند، و البته زندگی بدون پشیمانی و به چالش کشیدن هنجارها.

فیلم Dead Poets Society فیلمی است که بارها و بارها دیالوگ های آن روایت شده اند زیرا سخنان هوشمندانه و حکیمانه ای در این فیلم از زبان شخصیت کیتینگز روایت می شوند. این فیلم باعث شده بسیاری از بینندگانش تصمیم بگیرند زندگی شان را تغییر داده و دیدگاه متفاوتی نسبت به محیط اطرافشان داشته باشند. بسیاری بعد از تماشای این فیلم بدون تاریخ مصرف رویه همیشگی و تکراری خود را رها کرده و به سمت زندگی سوق داده شده اند که می توانند بدون نیاز به قضاوت، ۱۰۰ درصد خودشان باشند.

انجمن شاعران مرده

 

۳- The Greatest Showman (2017)
فیلم The Greatest Showman یکی از بزرگ ترین فیلم های سال ۲۰۱۷ بود و موسقی متن آن همچنان شنیده می شود. در حالی که این فیلم از لحاظ جلوه های ویژه کامپیوتری بسیار بی نقص بود اما با پیام کلی اش نیز بسیاری را حیرت زده کرد، پیامی که می گوید ناتوانی جسمی، تفاوت و فردگرایی نیز می توانند خوشایند باشند.

فیلم The Greatest Showman حاوی برخی از الهام بخش ترین دیالوگ هاست و مردم را به رها شدن از دست احساس ناامنی و پذیرفتن تفاوت هایشان تشویق می کند. این پیام قوی باعث الهام گرفتن بسیاری در تغییر زندگی شان و پذیرفتن تفاوت هایشان با دیگران شده است که باعث شده زندگی واقعی تر و آزادانه تری داشته باشند و همزمان دنیا را به سمت بهتر شدن ببرند.

بزرگترین مرد نمایشی

 

۴- Lion (2016)
فیلم Lion یک درام زندگینامه ای در مورد خودنگری و خودشناسی است که هم تکان دهنده است و هم دلگرم کننده. این فیلم با بازی دو پاتل در یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نقش هایش، نقبی عمیق به موضوعات مهمی است که باعث می شود بینندگان بخواهند مسیر خودشناس خاص خودشان را در پیش بگیرند.

تماشای این فیلم باعث شد که بسیاری از افراد بخواهند چیزهای بیشتری در مورد تاریخچه خانواده خود بدانند، اینکه به چه خاندانی تعلق دارد و چه شده که به اینجا رسیده اند. Lion داستانی است که به هر کسی اجازه می دهد تا پتانسیل غافلگیر شدن، دلشکسته شدن و حتی هیجان زده شدن به خاطر اینکه چه آینده ای در انتظار خانواده خودتان است و اتحادهای محتمل خانوادگی با نزدیکانی که مدت هاست از آن ها دور بوده اید را حس کند.

شیر

 

۵- Billy Elliot (2000)
واقعیت های پشت صحنه بسیاری در مورد فیلم Billy Elliot وجود دارد اما یکی از بهترین آن ها این است که این فیلم در واقع بر اساس اتفاقات واقعی تاریخی ساخته شده و باعث شده بسیاری از پسربچه ها وارد دنیای رقصندگی شوند. این فیلم جایگاه خاص خود در سینمای کلاسیک را بدست آورد که به دلیل حال و هوا و موضوع خاصش ثابت می کند به همان اندازه که در گذشته مهم و تاثیرگذار و مربوط بو اکنون نیز می تواند چنین باشد.

این فیلم نشان می دهد که وقتی با دشمنی و مخالفت مواجه می شویم، باید شجاع بود و با چالش ها روبرو شد اما در نهایت با یک سیستم حمایتی مناسب و افرادی که به خود باور دارند می توان به چیزی دست یافت که افراد را خوشحال و شاد می کند. فیلم Billy Elliot همچنان فیلمی است که بینندگان آن را مترادف با انگیزش و تهییج به سمت چیزهایی می شناسند که باعث می شود افراد شاد باشند حتی اگر چنین چیزی به معنای شنا کردن در خلاف جریان آب باشد.

بیلی الیوت

 

۶- Legally Blonde (2001)
فیلم Legally Blonde یکی از فیلم های نمادین تاریخ سینماست و همچنان یک فیلم مثبت و تهییج کننده است علیرغم اینکه بیش از دو دهه از انتشار آن می گذرد. این فیلم با بازی ریس ویثرسپون جوان در مورد زنی است که مصمم است ثابت کند که تمامی کلیشه های شخصیتی و ایده های از پیش درست انگاشته شده نادرست بوده و برای نشان دادن این باور خود، می گوید که زیبایی و هوش می توانند با هم ترکیب شده و همراه باشند.

این فیلم به ترویج ایده هویت شخصی و انفرادی پرداخته و یک یادآور موثر بر این اصل است که نباید بر اساس ظاهر قضاوت کرد. فیلم Legally Blonde یک داستان فمینیستی است که طرفدارانش را ترغیب می کند تا با هنجارهای نادرست درافتاده و در انجام این کار اعتماد به نفس و اطمینان داشته باشند. این فیلم ایده کلیشه ها را دگرگون ساخته و بینندگانش را تشویق می کند آن کلیشه هایی که می گویند آن ها نمی توانند را ناکام گذاشته و ثابت کنند که می توانند و کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

قانونا بلوند

 

۷- Someone Great (2019)
فیلم Someone Great به سادگی یکی از بهترین فیلم های اورجینال نتفلیکس است که باید ببینید اما چیزی فراتر از یک داستان سرگرم کننده است. این فیلم به احساس پس از جدایی از شریک زندگی می پردازد و نشان می دهد که در چنین شرایطی، یک سیستم حمایتی خوب تا چه اندازه می تواند کارآمد و موثر باشد. Someone Great نشان می دهد که چطور می توان یک رابطه را از لنز خوش بینی و جستجوی شادی دید پیش از آنکه تغییری خوشایند و روح بخش ایجاد کرد.

این فیلم در مورد شخصیت جنی است که علیرغم اینکه به تازگی دلشکسته شده اما به سفری در طول کشورش می پردازد و احساس گم شدن و غم در چنین شرایطی را به ابزاری موثر برای ایجاد شرایطی مثبت به کار می گیرد. این فیلم قالب معمول فیلم های طلاق و جدایی را از نو ساخته و آن را به داستانی خوشایند در مورد عشق به خود تبدیل می کند، وقتی جنی تصمیم می گیرد تا به نیت به چشم یک خاطره نگاه کند و نه اینکه به فکر نیت اجازه دهد زندگی اش را صرف خود کرده و متوقف نماید. Someone Great یک فیلم بی نقص در مورد طلاق و جدایی است که بینندگان دلشکسته را دوباره سر پا کرده و باعث می شود چیزی که لیاقتش را دارند را بدست آورند.

یک شخص عالی

 

۸- Wild (2014)
در حوزه درام های ماجراجویانه زندگینامه ای، فیلم Wild بدون شک یکی از الهام بخش ترین فیلم هاست و همچنان به جذب مخاطبان ادامه می دهد. این فیلم داستان واقعی شریل استرید را روایت می کند که بعد از پشت سر گذاشتن خودِ گذشته اش تصمیم می گیرد مسیری زندگی را در زندگی اش در پیش گیرد و نتیجه آن روایتی همزمان تکان دهنده و دلگرم کننده است در حالی که بینندگان را تشویق می کند تا آرامش را در تنها بودن بجویند.

این فیلم زیبایی واقعی طبیعت و مزایای درمانگر طبیعی آن را برای کسی که به دنبال یک سبک زندگی جدید و بهتر است را به نمایش می گذارد. Wild فیلمی است که سخنان متفکرانه زیادی در مورد کیفیت زندگی افراد داشته و باعث می شود که بینندگان در مورد سبک زندگی شان بازنگری کرده و تلاش کنند آن را تغییر دهند و نشان می دهد که چطور تنها بودن می تواند درمانگر باشد.

وحشی

 

۹- Chef (2014)
سکانس های بسیاری از غذا در فیلم Chef وجود دارد که تضمین می کنیم شما را گرسنه خواهند کرد اما این کامبک سینمایی میل و عطش نسبت به زندگی بهتر را نیز به تصویر می کشد، جایی که کارل کسپر خود را بیکار می یابد و مسیری متفاوت را در پیش می گیرد. این فیلم بیشتر داستانی در مورد ایستادن دوباره روی پاها بعد از یک شکست است و این ایده را ترویج می کند که همه چیز به دلیلی رخ می دهد و می گوید که زندگی به شکلی مثبت تغییر می کند حتی اگر این تغییر به شکلی منفی آغاز شود.

فیلم Chef یک فیلم مجذوب کننده و دلگرم کننده است که تضمین می کنیم شما را شدیداً به فکر فرو برده و همزمان به شما انگیزه می دهد تا رویاهایتان را دنبال کنید. این فیلم ایده شروع دوباره در زندگی را به شکلی انسانی به تصویر می کشد و حتی اگر باعث شود نخواهید آشپزی را امتحان کنید، بدون شک شما را تشویق خواهد کرد تا به سمت شغلی بروید که برایتان رضایت و شادی را به دنبال دارد.

سرآشپز

 

۱۰- Brittany Runs A Marathon (2019)
فیلم Brittany Runs A Marathon افراد را تشویق می کند که روی پاهایشان ایستاده و دست به کار شوند، همان کاری که شخصیت بریتانی در فیلم می کند (هم فیزیکی و هم ذهنی) پس از آن که با تماسی ترسناک از دکترش از خواب بیدار می شود. این فیلم نه تنها در مورد کاهش وزن است بلکه فیلمی در مورد رها شدن از چیزهایی است که در جهت منافع تان نیستند.

فیلم Brittany Runs A Marathon یک فیلم سرحال کننده و بی نقص است که بسیاری از بینندگان با آن ارتباط برقرار می کنند و فراز و فرودهای تغییر در زنگی را نشان می دهد و همچنین منفعت های پیدا کردن دوست های تازه را. تماشای این فیلم بسیار انگیزه دهنده بوده و تضمین می کنیم که بعد از تماشای این فیلم تصمیم های خوبی برای زندگی تان بگیرید تا احساس و تفکر بهتری داشته باشید.

بریتنی در یک ماراتن می دود

 

منبع : روزیاتو 

نظر شما