شناسهٔ خبر: 54041497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

خصوصیات عینک مترجم محصول شگفت‌انگیز گوگل

عینک واقعیت افزوده مترجم گوگل می‌تواند جملات را به صورت زنده ترجمه کند.

صاحب‌خبر -

فرارو- گوگل کنفرانس سالیانه I/O خود را با یک محصول شگفت انگیز به پایان رساند؛ عینک واقعیت افزوده مترجم خود. ویژگی کلیدی این محصول یک برنامه بسیار کاربردی برای عینک‌های AR است که جملات را به صورت زنده ترجمه می‌کند. این ویژگی قطعا قابلیتی خاص خواهد بود.

به گزارش فرارو، در حالی که شرکت‌هایی مانند متا با هدست‌های Quest جای خود را در دینای واقعیت مجازی باز کرده اند، به نظر می‌رسد گوگل نیز می‌خواهد در دنیای واقعیت افزوده خودنمایی کند.

این شرکت هیچ جزئیاتی در خصوص زمان دسترسی به این ویژگی ارائه نکرده است و فقط آن را از طریق یک ویدئو به نمایش گذاشته است. در این ویدئو یک زن به زبان چینی ماندارین صحبت می‌کند. دختر عینک را می‌زند و مادر شروع به صحبت می‌کند و عینک گوگل صحبت‌های مادر را به انگلیسی ترجمه می‌کند. مثال دیگری مردی را نشان می‌دهد که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و عینک صحبت‌های او را برای دوستش به اسپانیایی ترجمه می‌کند. مورد بعدی نیز زنی کم شنوا است که به زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کند؛ زمانی که این زن عینک را می‌زند، صحبت‌های دخترش توسط عینک به نوشتار تبدیل می‌شود.

عینک

ممکن است این محصول همان Project Iris گوگل باشد که چند ماه پیش مشخصاتی از آن منتشر شده بود. "ساندار پیچای" مدیر عامل گوگل، در جریان سخنرانی روز چهارشنبه گفت: «عینک‌های AR در مواقعی که گوشی هوشمند وجود ندارد، کارآمد خواهند بود.» او همچنین در یک پست وبلاگی AR را "مرز جدید محاسبات" می‌نامد. او می‌گوید: «AR این قابلیت را دارد که استفاده ما از رایانه و دسترسی به اطلاعات را تغییر دهد.»

واقعیت افروده آینده فناوری را متحول خواهد کرد. گوگل نیز در این زمینه سرمایه گذاری زیادی انجام داده است. گوگل تا کنون این فناوری را در محصولات زیادی به کار برده است؛ از لنز گوگل گرفته تا جستجوی چندگانه، کاوش صحنه، و نما‌های زنده و فراگیر در Maps. رویکرد گوگل در مورد عینکی که می‌تواند کیفیت زندگی انسان‌ها را تغییر دهد، قابل ستایش است.

منبع: theverge

نظر شما