شناسهٔ خبر: 54038866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چندین تن کالای اساسی قاچاق در انبارهای استان سمنان کشف شد

گروه استان‌ها- پس از اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع مردم، برخی سودجویان به فکر افتادند تا با احتکار از جیب مردم برداشته و به نوعی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند اما چه سود که افزایش نظارت‌ها در کشور راه سودجویی آنان را بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، وضعیت در استان سمنان نیز مانند بسیاری از استان‌های کشور بوده و می‌توان گفت که با افزایش نظارت‌ها در روزهای اخیر، سمنان برای محتکران «ناامن» شده است.

اگر سری به اخبار همین دو سه روز گذشته در استان سمنان بزنید به‌طور حتم خبرهای کشف چندین تن کالای اساسی قاچاق در انبارهای این استان را خواهید دید.

کشف انبار احتکار در استان سمنان

در رصد اطلاعاتی صورت گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در رده‌های سازمان اطلاعات سپاه استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود، سمنان و میامی تعداد 13 انبار احتکار کالاهای اساسی کشف شد.

5 تن روغن در شاهرود

سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف پنج تن روغن قاچاق از این کامیون توسط پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این خودرو از مبدأ مشهد به سمت تهران در حرکت بود.

87 پرونده احتکار و گران‌فروشی در شاهرود تشکیل شد؛ پلمب 5 انبار

سرهنگ کریمی از بازرسی از صدها فروشگاه و انبار عرضه مواد غذایی در شاهرود خبر داد و گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته هزاران قلم کالای احتکاری توسط گشت‌های ویژه نظارت بر بازار و پلیس امنیت اقتصادی شاهرود کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شاهرود عنوان کرد: در این نظارت‌ها 66 کیسه شکر، 7 عدد روغن جامد 17 کیلوگرمی، یک هزار و 158 عدد روغن جامد چهار و پنج کیلوگرمی، 130 قوطی یک کیلوگرمی روغن جامد، 846 بطری روغن مایع، یک هزار و 60 بسته ماکارونی کشف و ضبط شد.

به گفته سرهنگ کریمی در جریان این بازدیدها 87 پرونده احتکار و گران‌فروشی در مراجع قضایی تشکیل و پنج انبار مواد غذایی نیز پلمب شد.

کشف 130 تن قند احتکار شده از یک واحد تولیدی

فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در همین چند روز گذشته از کشف 130 تن قند احتکار شده به ارزش 25 میلیارد ریال از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شاهرود خبر داده بود.

سردار عبدالله حسنی افزود: در پی اشراف اطلاعاتی مأموران انتظامی و اخبار دریافتی مبنی بر احتکار قند در یکی از شرکت‌های صنعتی شهرستان شاهرود با توجه به حساسیت‌های موجود جامعه اقدامات پیگیرانه پلیس در این راستا آغاز شده و مأموران پلیس اقتصادی شاهرود با بررسی‌های اطلاعاتی و نامحسوس خود این واحد تولیدی را شناسایی کردند.

وی با اشاره به تشکیل تیم مشترک پلیس و اداره تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت معدن و تجارت این شهرستان گفت: مأموران در بازدید از این واحد صنعتی 130 تن قند احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامع و معیشت مردم پلیس مقابل هرگونه تخلف و تخطی از قانون به‌ویژه در حوزه اقتصاد ایستادگی خواهد کرد.

کشف 1700 کیلوگرم انواع روغن خوراکی در آرادان

فرمانده انتظامی آرادان نیز از کشف یک هزار 684 کیلوگرم انواع روغن خوراکی در انبار یکی از گلخانه‌های این شهرستان خبر داده بود.

سرهنگ محمدرضا افراد با اشاره به افزایش نظارت‌های مأموران پلیس آگاهی و مبارزه با جرائم اقتصادی شهرستان آرادان در راستای مبارزه با احتکار اقلام خوراکی افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر احتکار روغن خوراکی در انبار یکی از گلخانه‌های سطح شهرستان آرادان، مأموران انتظامی این شهرستان به محل اعزام‌ شده و با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی و انجام بازرسی‌های لازم از این واحد گلخانه یک هزار و 684 کیلوگرم انواع روغن خوراکی کشف و ضبط شد.

وی ارزش روغن‌های خوراکی احتکاری کشف‌ شده را 336 میلیون و 800 هزار ریال برآورد و تصریح کرد: پرونده فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال‌ شده است؛ چراکه پلیس در زمینه معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی با کسی تعارف ندارد.

انتهای پیام/363/ح

نظر شما