شناسهٔ خبر: 54037595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش تلفات نوروزی امسال مرهون خدمات هلال احمر است

استاندار کردستان گفت: کاهش تلفات نوروزی امسال مرهون خدمات شبانه روزی مجموعه هلال احمر، پلیس راه و راهداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در دیدار با امدادگران و نجاتگران  هلال احمر، ضمن تبریک بمناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر به تمام خادمان و خدمتگذاران این سازمان اظهار کرد: امدادرسانی و گشودن گره و مشکلات مردم نوعی خدمت و حق‌الناس است.

وی با اشاره به اینکه حق‌الله و حق‌الناس از تاکیدات دین اسلام است یادآور شد: اما در فرهنگ اسلامی بر رعایت حق‌الناس تاکید فراوان شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کمک‌های مادی و‌ معنوی به بندگان خدا و خدمت‌گذاری به خلق خدا از ارزش والایی برخوردار است افزود: خدمات امدادگران هلال احمر بسیار ارزشمند و در نزد پروردگار از ثواب و اجر بالایی برخوردار است.

وی بر ترویج و‌ توسعه ارزش‌های والای انسانی در جامعه تاکید کرد و افزود: خدمات هلال احمر و فعالیت‌های امداد و نجات امدادگران باید در مدرسه به نوجوان معرفی شود.

زارعی‌کوشا ارایه آموزش‌های امدادی و کمک‌های انسانی به دانش آموزان را ضروری برشمرد.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در استان را ضروری عنوان کرد.

وی توسعه استان، تولید ثروت و رشد درآمد خانوارهای استان را نیازمند تقویت حوزه گردشگری دانست و گفت: امسال با فروکش شدن کرونا پذیرش مسافران در اقامتگاه‌های رسمی و موقت ۳۰ برابر افزایش یافت.

زارعی‌کوشا از خدمت ارزشمند هلال احمر در ایام نوروز و برف و‌کولاک زمستان در استان تقدیر کرد.

سه هزار نفر از جوانان داوطلب هلال احمر ساماندهی شدند 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: تعداد سه هزار نفر از جوانان دواطلب هلال احمر سازماندهی شدند.

پیام جلالی ظهر امروز هم ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر اظهار کرد: ۱۸ _ ۲۵ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۰۱   جمعیت هلال احمر در کشور تاسیس شده است افزود: امسال در آستانه یکصدمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۳ پایگاه ثابت، یک پایگاه جاده ای، یک پایگاه هوایی، یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه واکنش سریع در استان فعال است تصریح کرد: ۷۵۰ امدادگر و نجات گر در ۱۴۰ تیم عملیاتی به مردم خدمان رسانی و امدادرسانی می کنند.

وی تعداد اعضای ثبت شده جوانان در سامانه جمعیت هلال احمر ۶ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۱۴۰ کانون متشکل از دانشجویان و دانش آموزان از اعضای داوطلب و فعال این کانون هستند.

جلالی یادآور شد:  تاکنون تعداد سه هزار از نفر از جوانان داوطلب هلال احمر ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به وجود خیران داوطلب و طراز اول در استان ، کردستان را جزو بهترین استان‌های کشور عنوان کرد.
وی با اشاره به خدمات امداد و نجات  و نوعدوستانه هلال احمر در طول سال گفت: این نهاد در ۲ سال گذشته در دوران شیوع کرونا خدمات چشمگیری به مردم استان کردند.

وی مشارکت هلال احمر در طرح شهید سلیمانی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: خدمات هلال احمر در نقاط حادثه خیز و استقرار تیم‌های هلال در مناطق برف و کولاک منجر به کاهش چشمگیر حوادث در ایام زمستان شده است.

جلالی با اشاره به کاهش  بیماری کرونا و افزایش گردشگران و مسافران به استان افزود: در این راستا پایگاه‌های هلال احمر در مناطق جاده‌ای با هدف کمک و امدادگری به حادثه دیدگان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی و وجود گسل‌های مختلف زلزله و کم بودن جاده‌های ۲ باند در استان، تقویت بنیه امدادی هلال احمر را ضروری دانست.

جلالی همچنین به فعالیت‌های امداد و نجات امدادگران کردستانی در زمان وقوع زلزله در کشور اشاره کرد و گفت: امدادگران کردستانی در هر کدام از بلایای طبیعی بدون هیچ گونه چشمداشتی به صورت داوطلبانه به امداد و نجات جان انسان‌ها شتافتند.

وی با بیان اینکه زلزله بم سومین زلزله تاریخ ایران بوده است تصریح کرد: زلزله بم در سال ۸۲ نقطه عطف هلال احمر بوده  که  همزمان با آن ساختار جمعیت هلال احمر بروز شد.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر کردستان در حوادث مختلفی مانند زلزله، سیل و غیره خدمات امدادی زیادی به مردم ارایه کرده است، دوران هشت سال دفاع مقدس را دوران درخشش و بالندگی هلال احمر دانست.

۱۸_ ۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

نظر شما