شناسهٔ خبر: 54033689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار کاروان زیارتی از استان‌سمنان به حج‌تمتع اعزام می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان گفت: چهار کاروان زیارتی با ظرفیت ۴۴۰ نفر از شهرستان های سمنان، شاهرود، و دامغان، به حج تمتع اعزام می شود.

صاحب‌خبر -

خلیل دلپاک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اعزام حجاج ثبت نامی سال ۹۹ و تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به قبل برای حج تمتع، بیان کرد: کاروان های دامغان و شاهرود با ظرفیت ۸۵ نفر و کاروان های سمنان و شاهرود با ظرفیت ۱۳۵ نفر در حال نام نویسی هستند.

وی افزود: تاکنون سه کاروان تکمیل ظرفیت شدند و کاروان ۱۳۵ نفری شاهرود در حال نام نویسی است و برای تکمیل ظرفیت در صورت نبود متقاضیان به صورت روزشمار از تاریخ ۲۲ خرداد ۸۶ به بعد نام نویسی می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان ادامه داد: ۲ کاروان استان به صورت مدینه‌قبل و ۲ کاروان به صورت مدینه‌بعد و با دریافت مبلغ  ۳۷۰ میلیون ریال و ۳۹۰ میلیون ریال به سرزمین وحی اعزام می شوند. 

دلپاک، اختلاف قیمت کاروان ها را به دلیل تفاوت درجه بندی هتل های اقامتی دانست و اظهارداشت: ثبت نام جدید برای حج تمتع تاکنون اعلام نشده است.

وی با اشاره به آغاز اعزام حجاج کشور از ۲۴ خردادماه اضافه کرد: حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر از ثبت نامی های سال ۸۶ باقی مانده است و با وجود ظرفیت کشور و شرایط کرونا،  اعزام افراد باقی مانده ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان‌سمنان تصریح کرد: ثبت نام کاروان های عتبات عالیات نیز در دفاتر زیارتی استان امکان پذیر است./

نظر شما