شناسهٔ خبر: 54030324 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

یاری: بازیکنان عراقی از نظر تاکتیکی ضعیف هستند

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان عراق گفت: با وجود استعداد‌های خوبی که در تیم ملی عراق وجود دارد، اما بازیکنان این تیم از نظر تاکتیکی ضعیف هستند.

صاحب‌خبر -

شهناز یاری گفت: با توجه به اینکه من فصل قبل چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری داشتم، اما بنا به دلایل مختلفی نمی‌خواستم با این تیم‌ها کار کنم. قبل از عید بود که فدراسیون فوتبال عراق با من صحبتی انجام داد تا هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور را قبول کنم و چون به دنبال چالش جدیدی بودم تا تجربیات خودم را در اختیار تیم‌های دیگر بگذارم، به همین دلیل پیشنهاد تیم ملی فوتسال عراق را پذیرفتم. با توجه به اینکه زمان کوتاهی تا شروع رقابت‌های غرب آسیا داریم به همین دلیل کار ما برای آن رقابت‌ها بسیار سخت است. با توجه به اینکه من تازه هدایت تیم ملی عراق را بر عهده گرفتم فکر نمی‌کنم مسابقات غرب آسیا ملاک خوبی برای ارزیابی من باشد و بعد از آن مسابقات ایرادات این تیم را رفع خواهم کرد، زیرا فوتسال بانوان عراق باید از پایه درست شود.

 ما زمانی که می‌خواستیم تیم ملی فوتسال بانوان ایران را بسازیم با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم، اما تلاش ما مربیان بود که باعث شد بازیکنان سطح شان روز به روز بهتر شود تا جایی که قهرمان آسیا شدیم. الان هم در تیم ملی عراق همین مشکل را داریم و متاسفانه با وجود استعداد‌های خوبی که در تیم ملی عراق وجود دارد، اما بازیکنان این تیم با مربیان خوبی کار نکرده و از نظر تاکتیکی ضعیف هستند. در هر صورت این توانایی در من وجود دارد که بتوانم ساختار این تیم را تغییر دهم.

 کشورهای آسیایی به دنبال پیشرفت در فوتسال هستند و به نظر من در این موضوع برد با عراقی‌ها است، زیرا فوتسال ایران در بخش آقایان و بانوان در آسیا و جهان صاحب رنکینگ است و به همین دلیل عراقی‌ها به سراغ مربیان ایرانی آمدند. هم محمد ناظم الشریعه که در تیم ملی فوتسال افتخارات بسیار زیادی کسب کرده و هم من با کسب ۲۳ سال تجربه در فوتسال، می‌توانیم تجربیاتمان را در اختیار عراقی‌ها قرار دهیم. البته فقط عراق نیست که به دنبال رشد فوتسال است، بلکه خیلی از کشور‌هایی آسیایی و مخصوصا حوزه خلیج فارس پیش از گذشته به فوتسال اهیمت می‌دهند.

من معمولا هر جایی که کار کرده ام اختیارت تام خواسته ام تا تمام نفراتی که در تیم حضور دارند با نظر خودم باشند. در عراق هم همین کار را انجام خواهم داد و به همین خاطر ۲ مربی ایرانی را به کادر فنی اضافه کردم. مریم فانی مربی بدنساز است که من با خودم به عراق آوردم، او سابقه حضور در تیم ملی جوانان و باشگاه نامی نوی اصفهان را در کارنامه خود دارد. همچنین شیما کریمی هم به عنوان مربی دروازه بانان است که سطح ۲ فوتسال آسیا را دارد. این ۲ نفر به عنوان کمک اول فعالیت خواهند کرد و از عراق هم یک مربی به کادر فنی اضافه خواهد شد.

نظر شما