شناسهٔ خبر: 54019127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پیش‌بینی کاهش قیمت کالاهای اساسی از سقف حداکثری تعیین شده

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود با تسریع روند عرضه کالاهای اساسی در سراسر کشور در چند روز آینده، قیمت‌ها از سقف حداکثری تعیین شده، پایین‌تر بیاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی اظهار کرد: کشتارگاه‌های مرغ از شب گذشته در سراسر کشور فعال بودند و نزدیک به ۷ هزار تن مرغ کشتار شده به تمام استان‌های کشور منتقل شد، ضمن آن که در مورد مورد تخم مرغ هم کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: ماهانه ۱۳۵ میلیون قطعه مرغ در کشور پرورش می‌یابد و تولید همچنان ادامه دارد.

قربانی با بیان این که در مورد روغن نیز کمبودی در کشور وجود ندارند، تصریح کرد: ۱۲۰ هزار تن روغن خام وارد کارخانه‌های تصفیه و صنایع بسته‌بندی شده و به زودی با قیمت جدید وارد بازار می‌شود.

وی بار دیگر به مردم اطمینان داد مشکلی در تامین و عرضه کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سقف قیمت کالاهای اساسی اعلام شده است و تمام فروشگاه‌های کشور طبق قانون موظفند این کالاها را با قیمت مصوب عرضه کنند تا اجحافی به مصرف کننده نشود.

وی ادامه داد: هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مورد عرضه و قیمت کالاهای اساسی می‌توانند گزارش خود را به بخش بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

این مقام مسئول در همین حال تاکید کرد که سازمان تعزیرات حکومتی و بخش بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای رصد، نظارت بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی انجام خواهند داد.

قربانی درباره افزایش تقاضای کالاهای اساسی در روز گذشته نیز اذعان داشت: با توجه به اعلام قیمت‌های جدید، مردم به فروشگاه‌ها مراجعه کردند و حداکثر تقاضا را داشتیم در حالی که بسیاری از فروشگاه‌ها، محصولاتی که داشتند با قیمت سابق بود و هنوز سفارش جدید نداده بودند.

وی گفت: بسیاری از فروشگاه‌ها از افزایش تقاضاهای ناگهانی مردم برای کالاهای اساسی در روز گذشته، غافلگیر شدند و فکر نمی‌کردند موجودی کالاهایشان ظرف یک روز کاهش پیدا کند و از این رو بلافاصله سفارش‌گیری این کالاها را انجام دادند و این اقلام خوراکی در حال انتقال به فروشگاه‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسبه‌، سقف تعیین و اعلام شده کالاهای اساسی را رعایت کردند و برخی این اقلام خوراکی را حتی با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما