شناسهٔ خبر: 53962153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی فوتسال بانوان عراق| مأموریت جدید «یاری»

سرمربی پیشین تیم‌ملی ایران روی نیمکت فوتسال بانوان عراق نشست.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان هدایت تیم‌ملی فوتسال بانوان عراق را برعهده گرفت.
شهریور ۱۳۹۷ بود که شهرزاد مظفر، سرمربی تیم‌ملی ایران، نخستین‌بار هدایت تیمی خارجی را برعهده گرفت و از ایران رفت. بعد از مظفر، در سال‌های گذشته علاوه بر فوتسالیست‌ها، مربیان ایرانی هم در مرکز توجه تیم‌های خارجی قرار گرفته‌اند که تدوام این روند به‌سود فوتسال کشور است. کمتر سابقه داشته تیم‌های ملی در آسیا یا باشگاه‌های خارجی مربیان بانوی ایرانی جذب کنند که این موضوع درحال تبدیل‌شدن به رویه است.

دومین سرمربی ملی هم رفت

اولین کشوری که مربی بانوی ایرانی در رشته فوتسال جذب کرد، کشور کویت بود. فدراسیون فوتبال این کشور با شهرزاد مظفر که در آخرین حضورش در فوتسال بانوان ایران با این تیم قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شده بود، قرارداد بست تا این بانوی ایرانی در فوتسال کویت تغییر و تحول بنیادین ایجاد کند. اکنون نزدیک به دو سال است از حضور شهرزاد مظفر در فوتسال کویت می‌گذرد و خوشبختانه کویتی‌ها از این مربی ایرانی راضی هستند. به‌نظر می‌رسد قرارداد دوطرف در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، فوتسال بانوان ایران درحالی‌که این روز‌ها بیش از همیشه به نیرو‌های حرفه‌ای‌اش نیاز دارد، دستش خالی می‌ماند. فاطمه شریف، از مربیان فوتسال ایران، در واکنش به این خبر نوشت: «با شنیدن این خبر امروز هم ناراحت شدم هم خو‌ش‌حال؛ ناراحت از اینکه در بی‌توجهی مسئولان سرمایه‌های ارزشمند ملی یکی پس از دیگری در اختیار کشور‌های دیگر قرار می‌گیرند و خوش‌حال از اینکه بعد از آن بی‌توجهی‌ها و ناملایمات که در حق شهناز یاری شد، این مسیر جدید پیش‌روی او قرار گرفت.»

شهناز یاری از مربیان مطرح فوتسال بانوان کشور است که سابقه حضور در تیم‌های ملی و هدایت تیم‌های باشگاهی قهرمان را در کارنامه دارد و امسال هم گمانه‌زنی‌ها مبنی بر انتخاب دوباره او برای هدایت تیم‌ملی بزرگ‌سالان بود، اما با تعلل‌های فدراسیون‌نشینان، او حضور در لیگ‌برتر را در این فصل از دست داد و شخص دیگری برای هدایت تیم‌ملی انتخاب شد.

مأموریت یاری در عراق

فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد امروز این مربی ایرانی با دستیارانش وارد بغداد می‌شود تا هدایت تیم‌ملی فوتسال بانوان این کشور را برعهده بگیرد. او باید این تیم را برای حضور در مسابقات غرب آسیا آماده کند و به همین بهانه، اردویی هم در شهر بغداد برگزار خواهد کرد. عراقی‌ها برای اینکه در فوتسال هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند، پیش از این ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم‌ملی فوتسال آقایان ایران، را هم در اختیار گرفته بودند.

فدراسیون فوتبال عراق جزئیات بیشتری از قرارداد با شهناز یاری اعلام نکرده است، اما به‌نظر می‌رسد این قرارداد بلندمدت باشد. فراس بحرالعلوم، رئیس کمیته فوتبال بانوان فدراسیون عراق، دراین‌باره گفت: «مربی ایرانی، شهناز یاری، همراه با کادرفنی‌اش دوشنبه به بغداد می‌رسد تا کارشان را به‌صورت رسمی آغاز کنند. نشست خبری برای معارفه سرمربی جدید تیم بانوان برگزار خواهیم کرد.»
رئیس کمیته فوتبال بانوان فدراسیون عراق گفت: «مربی ایرانی شرایط بازیکنان تیم‌ملی بانوان را بررسی خواهد کرد تا بتواند بهترین‌ها را برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به‌میزبانی عربستان انتخاب کند.»

او ادامه داد: «مربی ایرانی شرایط بازیکنان تیم‌ملی بانوان را بررسی خواهد کرد تا بتواند بهترین‌ها را برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به‌میزبانی عربستان انتخاب کند. شهناز یاری از بهترین مربیان ایرانی به‌شمار می‌آید که می‌تواند کمک زیادی به تیم‌ملی بانوان عراق کند. او اندیشه لازم برای پیشرفت تیم‌ملی فوتسال را دارد. قبل از آغاز مسابقات قهرمانی غرب آسیا در بغداد یک اردوی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد.»

نظر شما