شناسهٔ خبر: 53938711 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مربی لژیونر؛ شهناز یاری بعد از شهرزاد مظفر

در سال های اخیر علاوه بر فوتسالیست ها مربیان ایرانی هم مورد توجه تیم های خارجی قرار گرفته اند که تدوام این روند به سود فوتسال کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کمتر سابقه داشته تیم های ملی در آسیا یا باشگاه های خارجی دست به جذب مربیان بانوی ایرانی بزنند که خوشبختانه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک رویه است. همان طور که اشاره شد حضور فوتسالیست ها و مربیان ایرانی در تیم های خارجی جدا از ارز آوری موجب کسب تجربیات خوب از سوی این مربیان در مسابقات بین المللی می شود که در دراز مدت به سود فوتسال کشور خواهد بود چون که قرار نیست این مربیان همیشه در تیم های خارجی حضور داشته باشند. از سویی این نگاه فرصت کار را برای همه مربیان در تیم های خارجی به وجود خواهد آورد و موجب انگیزه بین مربیان ایرانی در لیگ برتر فوتسال کشور خواهد شد.

اولین کشوری که دست به جذب مربی بانوی ایرانی در رشته‌ی فوتسال زد کشور کویت بود. فدراسیون فوتبال این کشور با شهرزاد مظفر که در آخرین حضورش در فوتسال بانوان ایران با این تیم قهرمان جام ملت های آسیا شده بود، قرارداد بست تا این بانوی ایرانی در فوتسال کویت تغییر و تحول بنیادین ایجاد کند. اکنون نزدیک به دو سال است که از حضور شهرزاد مظفر در فوتسال کویت می گذرد و خوشبختانه کویتی ها از این مربی ایرانی راضی هستند و به نظر می رسد قرارداد طرفین در سال های آتی هم ادامه داشته باشد.

 اینبار نوبت به شهناز یاری رسید. یکی از مربیان مطرح فوتسال بانوان کشور که در تیم ملی هم سابقه حضور دارد. فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد امروز این مربی ایرانی به همراه دستیارانش وارد بغداد می شود تا هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور را برعهده بگیرد. او باید این تیم را برای حضور در مسابقات غرب آسیا آماده کند و به همین بهانه اردویی را هم در شهر بغداد برگزار خواهد کرد. عراقی ها برای اینکه در فوتسال هم حرف هایی برای گفتن داشته باشند پیش از این ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال آقایان ایران را هم در اختیار گرفته بودند.


فدراسیون فوتبال عراق جزییات بیشتری از قرارداد با شهناز یاری را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد این قرارداد بلند مدت باشد.

فراس بحر العلوم، رئیس کمیته فوتبال بانوان فدراسیون عراق در این باره گفت: مربی ایرانی شهناز یاری به همراه کادر فنی اش امروز (دوشنبه) به بغداد می رسد تا کارشان را به صورت رسمی آغاز کنند. امروز نشست خبری برای معارفه سرمربی جدید تیم بانوان برگزار خواهیم کرد.

او ادامه داد: مربی ایرانی شرایط بازیکنان تیم ملی بانوان را بررسی خواهد کرد تا بتواند بهترین ها را برای مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی عربستان انتخاب کند. شهناز یاری یکی از بهترین مربیان ایرانی به شمار می آید که می تواند کمک زیادی به تیم ملی بانوان عراق کند. او اندیشه لازم برای پیشرفت تیم ملی فوتسال را دارد. قبل از آغاز مسابقات قهرمانی غرب آسیا در بغداد یک اردوی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما