شناسهٔ خبر: 53911003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید پوست الکترونیکی با مو‌های مصنوعی

دانشمندان موفق به ساخت یک نوع پوست الکترونیکی شدند که می‌تواند در آینده بسیار پرکاربرد باشد.

صاحب‌خبر -

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این هستند که دانشمندان در حال توسعه یک پوست الکترونیکی با مو‌های مصنوعی یکپارچه هستند. محققان دانشگاه فناوری کمنیتس می‌گویند که "پوست الکترونیکی" می‌تواند در آینده کاربرد‌های مختلفی از جمله جایگزینی برای پوست انسان و پوششی (پوست مصنوعی) برای ربات‌ها داشته باشد.

اگرچه سیستم‌های الکترونیکی پوستی قبلاً نیز توسعه یافته بودند، اما فاقد توانایی درک بافت طبیعی بودند و برای مقابله با این مشکل، یک تیم تحقیقاتی اقدام به ایجاد یک پوست الکترونیکی با مو‌های مصنوعی یکپارچه کردند.

کریستین بکر نویسنده اول این مطالعه درباره آن گفت: رویکرد ما امکان آرایش مکانی دقیق عناصر حسگر عملکردی سه بعدی را فراهم می‌کند که می‌توانند به صورت موازی تولید شوند.

این سیستم از یک سیستم سنجش ناهمسانگرد استفاده می‌کند که می‌تواند تغییرات میدان مغناطیسی را به دقت شناسایی کند. سنسور‌های مغناطیسی در حال حاضر در خودرو‌ها برای تعیین موقعیت و زاویه اجزای متحرک استفاده می‌شوند.

مو‌ی مصنوعی

محققان از یک فرایند میکرو اوریگامی برای تا کردن حسگر‌ها برای تبدیل به ساختار‌های سه بعدی استفاده کردند که به حسگر‌های بیشتری اجازه می‌دهد تا قبل از ترکیب ساختار میکرواریگامی سه بعدی در یک ماتریس فعال، برای خواندن هر حسگر، در فضای کوچکی فشرده شوند.

محققان بر این باور هستند که پوست الکترونیکی می‌تواند در آینده به عنوان جایگزینی برای پوست انسان یا برای توسعه حسگر‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این پوست مصنوعی می‌تواند به ساخت یک ربات واقعی‌تر که تعامل با انسان‌ها را حس می‌کند، کمک کند.

بیشتر بخوانید

 

نظر شما