شناسهٔ خبر: 53843993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خبرداد:

افزایش ۲۰ درصدی قیمت گیاهان دارویی با نشان «PDO»

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصول گیاهان دارویی با نشان «PDO» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین،  «حسین زینلی» با اشاره به نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تولید و ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و دارویی در گیاهان دارویی، گفت: به دنبال فعال کردن نشان «PDO» که منشا تولید محصول را نشان می‌دهد، هستیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولی که در یک مکان تولید می‌شود و در همان مکان فرآوری می‌شود، نشان منشأ تولید را دریافت خواهد کرد، افزود: با این گواهی ارزش محصول در بازار ۲۰ درصد از محصولی که فاقد این نشان است بیشتر خواهد بود.

به گفته مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، این گواهی به مصرف کننده و تجار مکان تولید و فرآوری آن را معرفی می کند.

زینلی با تاکید بر اینکه باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن پیش برویم، یادآور شد: در حال حاضر به نظر می‌رسد دنیای امروز برای سلامت خود جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته بنابراین تولید محصولات ارگانیک و سالم از سیاست‌های مردم در کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: محوریت گیاهان دارویی بر پایه دریافت گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی و تهیه محصولات کاملاً سالم استوار است و تنها راه برای فروش این محصولات در دنیا و جایگاه ثابت بازار بین‌المللی، داشتن گواهینامه‌های معتبر است.

به گزارش ایرنا، طبق برنامه ریزی ها مقرر است  در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی توسعه یابد، بنابراین سطح زیر کشت گیاه دارویی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به‌صورت آبی و ۲۰ هزار هکتار در اراضی شیب‌دار و دیم توسعه خواهد یافت.

گیاهانی همچون زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، شیرین‌بیان، موسیر، پنیرک، حنا، آویشن، رازیانه، سیاه‌دانه گشنیز و رازک عمده گیاهان دارویی بوده که وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه آن‌ها است.

همچنین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سال جاری گسترش باراندازهای گیاهان دارویی در سطح کشور است، برای ارتقای باراندازها تسهیلاتی ارایه می شود تا خرید در قالب کشاورزی قراردادی و برای محصولات با کیفیت انجام شود.

ایجاد باراندازها سبب مدیریت فروش این محصولات در داخل و صادرات آن خواهد شد،همچنین ارزش‌افزوده با تنوع محصول و همچنین تبدیل مواد خام به مواد فرآوری شده افزایش‌ خواهد یافت.


انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما