شناسهٔ خبر: 53799824 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

تفاضل گل منفی ۱۰۰ برای «ملی‌پوشان»! در فوتبال بانوان

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان با استراحت کیان و خاتون و یک رکوردشکنی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ هفته شانزدهم لیگ برتر، کمی خلوت، اما مهیج دنبال شد. یکی از تیم‌ها در گل‌های خورده و تفاضل رکوردشکنی کرد و تنش بالای جدول بین مدعیان ادامه‌دار شد. در این هفته از مسابقات فقط چهار دیدار برگزار شد، یک دیدار به‌دلیل انصراف یکی از تیم‌ها برای سفر به بم و بازی دیگر به‌خاطر حذف سارگل بوشهر از مسابقات برگزار نشد؛ اما هشت تیم دیگر به‌صورت هم‌زمان بعد از اذان مغرب به‌مصاف یکدیگر رفتند. این آخرین باری بود که بازی‌ها در شب برگزار می‌شد و از هفته آینده زمان بازی‌ها به روال قبل از ماه مبارک رمضان بازمی‌گردد.

آرامش قبل از توفان برای کیان

در هفته شانزدهم، تیم کیان نیشابور باید در خانه میزبان سارگل بوشهر می‌بود؛ اما به‌دلیل دو غیبت غیر‌موجه نماینده بوشهر، این تیم از ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر محروم شد و به لیگ دسته‌دوم سقوط کرد تا تیم کیان با احتساب این برد انضباطی مقابل سارگل دوازده‌امتیازی شود و جایگاهش را در رده نهم جدول تثبیت کند. کیان، اما بعد از استراحت این هفته، روز جمعه ۱۶‌اردیبهشت‌ماه، دیدار سخت و دشواری برابر شهرداری سیرجان در نیشابور دارد؛ دیداری که سیرجان برای رسیدن به صدرجدول روی سه‌امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

تفاضل گل منفی ۱۰۰ برای ملی‌پوشان!

اما یکی از اتفاقات عجیب هفته شانزدهم، این بود که پس از باخت تیم ملی‌پوشان شهرکرد، تفاضل گل این تیم با علامت منفی، سه‌رقمی شد. این هفته ملی‌پوشان شهرکرد در ورزشگاه خانگی خود میزبان همیاری آذربایجان غربی بود. این دیدار در پایان ۹۰‌دقیقه تلاش دو تیم، با نتیجه ۳‌بر ۰ به سود همیاری به پایان رسید. در هفته‌های گذشته، گل‌های خورده شهرکرد به ۱۰۰ رسید و حالا نکته عجیب پیرامون تیمی که عملکردش با نامش فرسخ‌ها فاصله دارد، این است که تیم ملی‌پوشان پس از دریافت سه گل از همیاری، در پایان هفته شانزدهم با ۱۰۷ گل خورده و تفاضل منفی‌۱۰۰ در قعر جدول قرار گرفت و دیگر امیدی به بقای این تیم در لیگ برتر نیست. آن‌ها در شانزده بازی فقط هفت گل زده‌اند. هیچ‌کدام از تیم‌های حاضر در لیگ امسال چنین‌آماری ندارند.

تقسیم امتیازات در بازی بزرگ هفته

از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که دیدار دو تیم سپاهان و ملوان جذاب‌ترین بازی هفته خواهد بود. سپاهان باز هم در ورزشگاه نقش‌جهان به میدان رفت و این‌بار هواداران سپاهانی نیز در ورزشگاه حضور داشتند. سپاهان که تا‌کنون در این ورزشگاه نتیجه‌ای جز پیروزی کسب نکرده، در این دیدار هم تیم برتر میدان بود و روان‌تر از ملوان، در خانه عملکرد بهتری را نشان داد. برخلاف بازی خوب دو تیم، ۴۵‌دقیقه نخست برای هیچ‌یک گلی دربرنداشت و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی جذاب‌تر دنبال شد و در همان ابتدای کار ملوان با گل زهرا حاتم‌نژاد پیش افتاد؛ اما شادی انزلی‌چی‌ها دوام چندانی نداشت و هاجر دباغی در دقیقه‌۵۵ کار را به تساوی کشید. در ادامه بازی پایاپای بود و باوجود حملات دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا سپاهان پس از چند هفته نتیجه خوب، دوباره متوقف شود و با ۳۸ امتیاز در فاصله پنج‌امتیازی از صدرجدول در رده سوم قرار بگیرد. ملوان نیز با ۲۷‌امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به نماینده البرز به جایگاه هشتم جدول تکیه زد.

پیروزی آسان برای سیرجان

یک تساوی دیگر هم در این هفته شامل حال دیگر‌نماینده اصفهان شد. نماینده البرز میزبان ذوب‌آهن بود و ذوبی‌ها در ۱۰‌دقیقه اول بازی دو گل برتری خود را زدند، اما در ادامه فقط البرزی‌ها موفق به گل‌زنی شدند و درنهایت بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا ذوب‌آهن با ۲۹‌امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد و نماینده البرز نیز با ۲۷‌امتیاز به جایگاه پنجم جدول تکیه بزند. در این بازی الهام فرهمند، بازیکن ذوب‌آهن و همسر حسین پاپی، با دختر شیرخوار و مادر خود حضور داشت.

شهرداری سیرجان هم در این هفته مقابل پالایش گاز ایلام بازی آسانی داشت. سیرجانی‌ها برای حفظ فاصله دو‌امتیازی خود با خاتون صدرنشین نیاز مبرمی به برد در این بازی داشتند که در‌نهایت ۲ بر ۰ پیروز از زمین خارج شدند. مریم سلیمان‌پور، بازیکن مشهدی سیرجان، گل دوم را برای تیمش به ثمر رساند. شهرداری با این پیروزی ۴۱‌امتیازی شد و با دو‌امتیاز کمتر از خاتون در رده دوم جدول قرار گرفت. پالایش نیز با ۱۸‌امتیاز در همان رده هشتم باقی ماند.

تمدید صدرنشینی خاتون

در این هفته خاتون باید از باتری سنندج در خانه میزبانی می‌کرد، اما این دیدار به‌دلیل غیبت تیم زارع باتری سنندج و سفرنکردن به بم، از‌سوی کمیته انضباطی با نتیجه ۳ بر ۰ به سود خاتون به پایان رسید. اکنون شاگردان مرضیه جعفری با ۴۳‌امتیاز در صدر جدول یکه‌تاز هستند و باید دید اختلاف دو‌امتیازی آن‌ها با شهرداری سیرجان رده‌دومی تا کی پابرجا خواهد ماند. زارع باتری هم با قبول این شکست و به‌جان‌خریدن تبعات انضباطی این غیبت غیرموجه، ۲۵‌امتیازی و در رده هفتم جدول باقی ماند.

نظر شما