شناسهٔ خبر: 53716028 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تلاش دانشمندان برای کشف رابطه میان کرونا با آلزایمر

صاحب‌خبر -
گروه علمی:دانشمندان آمریکایی تلاش دارند تا رابطه پنهان میان کرونا و آلزایمر را کشف کنند.در تازه‌ترین تلاش برای کشف عوارض کرونا، دانشمندان آمریکایی در تلاشند تا به رابطه پنهان میان ابتلا به کووید ۱۹ و آلزایمر پی ببرند.پایگاه آمریکایی دیلی بیست در این خصوص نوشت:" در حالی که همه گیری کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است، دانشمندان به شناسایی الگویی نگران کننده دست زده اند. تقریبا تخمین زده می‌شود یک سوم از افراد مبتلا به کرونا دارای علائم عصبی از جمله سکته، سردرد و اختلال هوشیاری بوده اند. در برخی از مغزها، کرونا سبب تغییرات مولکولی می‌شود که نمایانگر تغییراتی است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر مشاهده می‌شود و همین امر، برخی از دانشمندان را به این باور رسانده که کرونای طولانی مدت ممکن است شکلی غیرمعمول از اختلال تخریب حافظه باشد.

نگرانی‌های طولانی مدتی وجود دارد مبنی بر این که آسیب مغزی که به وسیله کرونا ایجاد شود، افراد را در خطر فزاینده ابتلا به «زوال عقل» در آینده قرار خواهد داد. اگرچه تاثیرات آتی این بیماری در خصوص سلامت دراز مدت افراد فعلا مشخص نیست؛ اما شواهد اولیه به شکلی چشمگیر همسویی پیچیده کرونا را با بیماری آلزایمر نشان می‌دهد.

در میان تلاش‌های جهانی، برای درک اثرات کرونای طولانی مدت، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۵ اوریل دستور داد تا تحقیقاتی در این زمینه شروع شود. تلاش‌هایی جهانی در دست انجام است تا به تاثیرات مخرب کرونا و آلزایمر پرداخته شود.

در نیوجرسی آمریکا یکی از پروژه‌های برجسته به افرادی که در خطر فزاینده کرونا و آلزایمر قرار دارند، می‌پردازد. بر همین اساس، محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا در حال حاضر در حال ثبت نام از افراد سیاه پوست برای پژوهشی هستند که پیامد‌های کرونا و این که این بیماری چطور با خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است، می‌پردازد.
آمریکا با داشتن بیش از ۸۲ میلیون مورد ابتلا، رتبه نخست موارد ابتلا را در میان تمامی کشور‌های جهان در اختیار دارد. تا کنون بیش از یک میلیون نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نظر شما