شناسهٔ خبر: 53691905 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام پیوند موفقیت آمیز مغز استخوان آلوژن بر روی کودک ۷ ساله هرمزگانی در شیراز

کودک ۷ ساله هرمزگانی مبتلا به سرطان خون، با دریافت سلول‌های بنیادی در بخش پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر و انجام نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن این بیمارستان، با بهبودی به آغوش خانواده بازگشت.

صاحب‌خبر -

فوق تخصص خون و سرطان اطفال و فلوشیپ پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز کودکان گفت: نخستین پیوند در بیمارستان آنکولوژی امیر بر روی پسر ۷ ساله مبتلا به سرطان خون و اهل بندرعباس انجام شد که به مدت ۳ سال درگیر بیماری و بازگشت مجدد سرطان بود و با اهدای سلول‌های بنیادی برادر ۱۰ساله خود، بهبود یافته است.

بخش پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن، تنها بخش ویژه کودکان در جنوب کشور است که به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی خدمات ارائه می‌دهد.

دکتر هادی متقی پیشه گفت: پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز اغلب در بیمارانی که امید به زنده ماندن در آن‌ها کاهش پیدا کرده است، انجام می‌شود و نقطه امیدی برای بیماران و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود.

رییس بخش پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن با قدردانی از تلاش کادر درمان در موفقیت این پیوند و بهبودی وضعیت سلامت این کودک ۷ ساله، گفت: ساخت و تجهیز این بخش درمانی با کمک خیرین سلامت فارس انجام شده است و امیدواریم با حمایت نیکوکاران در توسعه این بخش درمانی و تامین نیروی انسانی لازم، شاهد ارائه خدمات مطلوب به بیماران سراسر کشور به ویژه استان‌های همجوار و جنوب کشور باشیم.

نظر شما