شناسهٔ خبر: 53650259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

از شکست هشت‌گله دختران کیان تا الکرمانینوی بدون برنده در لیگ برتر فوتبال بانوان

بازگشت تماشاگران پرشور به سکو‌های فوتبال بانوان اتفاق بزرگ هفته پانزدهم لیگ‌برتر بود.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر فوتبال بانوان ایران با برگزاری پنج دیدار هم‌زمان وارد هفته پانزدهم شد و تیم‌ها پس از اذان مغرب در شهر‌های مختلف به‌مصاف یکدیگر رفتند. این هفته از رقابت‌ها، بازی‌های حساسی را در خودش جا داد که گل سرسبد آن‌ها شهرآورد نمایندگان کرمان میان شهرداری سیرجان و خاتون بم بود. تیم کیان نیشابور تنها نماینده خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر هم خارج از خانه به میدان رفت.

بازگشت هیجان به سکو‌های فوتبال زنان

از مهم‌ترین اتفاقات این هفته، بازگشت تماشاگران به سکو‌های فوتبال بانوان بعد از دو سال بود. ورزشگاه سیروس قایقران و ورزشگاه امام‌علی (ع) سیرجان شلوغ‌تر و جذاب‌تر از بقیه شهر‌ها بود. بعد از صدور مجوز حضور ۳۰ درصدی تماشاگران، تیم فوتبال زنان ملوان بندرانزلی بعد از حدود دو سال دوری از تماشاگرانش در مقابل دیدگان هواداران به میدان رفت.

در این مسابقه تیم فوتبال زنان ملوان توانست با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۱۳ بر ۲ از سد ملی‌پوشان شهرکرد بگذرد تا در شب بازگشت تماشاگران بردی تاریخی نیز به‌نام زنان ملوان ثبت شود. شهرآورد استان کرمان که مهم‌ترین تقابل فصل لیگ فوتبال زنان به‌شمار می‌رفت هم با حضور پرشور تماشاگران برگزار شد. حدود ۲ هزار تماشاگر سیرجانی به تماشای مصاف جذاب خاتون بم و شهرداری سیرجان نشستند.

تکرار شکست با گل‌های دوبرابر

کیان نیشابور در اولین سال حضورش در لیگ‌برتر نتایج خیره‌کننده‌ای کسب نکرده است، اما تا اینجا توانسته است خودش را از جمع سه تیم قعرنشین جدا کند. کیان در سال جدید هنوز طعم پیروزی را نچشیده است. حریف این هفته خراسانی‌ها تیم البرز بود که این روز‌ها از بازی مقابل تیم‌های رده پایین نهایت بهره را می‌برد. این تیم در بازی این هفته نیز شبی سخت برای نماینده نیشابور رقم زد و کیان ۸ بر ۰ خارج از خانه شکست را تجربه کرد. در دور رفت کیان با نیمی از این گل‌ها ۴ بر ۰ از البرز شکست خورده بود.

شاگردان پرستو کرمی از ابتدای بازی با برتری محسوس نسبت به حریف پیشروی کردند و سارا قمی در دقیقه هشت حساب کار را ۱ بر ۰ کرد. این برتری در دقیقه بیست بازی دوبرابر شد و سارا قمی توانست گل دوم خودش و تیمش را به ثمر برساند. نیشابوری‌ها که بازی سختی را پیش‌رو می‌دیدند، برای جبران حمله کردند، اما بازهم این سارا قمی بود که هت‌تریک کرد. نماینده البرز توانست در دقایق ۳۷ و ۴۰ به‌وسیله مریم محمدی و رکسانا معصومی به گل برسد تا دختران کیان هیچ امیدی برای جبران نداشته باشند.

آن‌ها در نیمه دوم در دقایق ۵۸ و ۶۰ به‌وسیله سمیه آوج و مریم فرهنگ به گل رسیدند. روند گل‌زنی البرزی‌ها ادامه داشت و سمیه آوج بازهم در دقیقه ۸۰ برای این تیم گل‌زنی کرد. البرزی‌ها با این پیروزی ۲۶ امتیازی شدند و جای زارع‌باتری را در رده پنجم گرفتند. کیان نیز با ۹ امتیاز در رده نهم باقی ماند. هفته آینده کیان نیشابور به‌لطف کناره‌گیری سارگل بوشهر، مانند تیم‌های دیگر یک پیروزی سه‌گله آسان را بدون انجام بازی تجربه خواهد کرد، اما در این مدت باید خودش را برای بازی دشوار دو هفته بعد آماده کند.

قوی سپید در حضور هواداران پرواز کرد

در دیدار ملوان بندرانزلی و ملی‌پوشان شهرکرد، سکو‌های ورزشگاه مملو از هواداران قوی سپید شد. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان، که خودش زمانی برای تیم ملوان بازی می‌کرد و سکان‌دار این تیم هم بوده است، یکی از تماشاگران ویژه مسابقه ملوان مقابل ملی‌پوشان شهرکرد بود. کیمیا کافی، بازیکن مشهدی ملوان، گل اول را وارد دروازه مهمان کرد. شادی بی‌حدوحصر هواداران به ساق‌های دختران ملوانی تزریق شد و این تیم هرلحظه بازی جذاب‌تری از خودش نشان می‌داد و در ادامه بازی دوازده گل دیگر هم وارد دروازه حریف کرد و در مقابل، تیم ملی‌پوشان توانست فقط دو گل را جبران کند. ملوان با این پیروزی سیزده‌گله ۲۶ امتیازی شد و در رده ششم جدول جای گرفت. ملی‌پوشان نیز با چهار امتیاز به جایگاه یازدهم جدول تکیه زد.

بدون گل، بدون برنده به‌سود خاتون

شهرآورد نمایندگان بم یا الکرمانینو همواره حساس و جذاب دنبال شده است. در هفته قبل، شهرداری سیرجان با واگذاری بازی به سپاهان صدر جدول را هم به خاتون بم سپرد تا کار شاگردان جهان‌نجاتی برای قهرمانی مانند گذشته آسوده نباشد. نیمه نخست بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم دو تیم به فشار حملاتشان افزودند و ۴۵ دقیقه پرگلی در این دیدار سپری شد. خاتون بم ابتدا با دو گلی که زهرا قنبری و سمانه چهکندی وارد دروازه عارفه سیدکاظمی کردند، در آستانه برد و افزایش فاصله با سبزپوشان قرار گرفت، اما دختران سیرجانی در دقایق پایانی همه‌چیز را جبران کردند و در دقایق ۹۲ و ۹۴ به‌وسیله ملیکا متولی و شبنم بهشت به گل رسیدند تا بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.
با این تساوی، خاتون در صدر جدول با چهل امتیاز باقی ماند و شهرداری سیرجان با ۳۸ امتیاز به جایگاه دوم جدول تکیه زد.

صدر جدول، نزدیک‌تر از همیشه

تقابل نمایندگان کردستان و سپاهان همواره از دیدار‌های جذاب لیگ‌برتر به شمار رفته است، اما دیدار این هفته کم‌گل و با نتیجه ۱ بر ۰ به‌سود اصفهانی‌ها به پایان رسید. سپاهان با این برد ۳۷ امتیازی شد و در فاصله سه‌امتیازی با صدر جدول در رده سوم قرار گرفت. سپاهان می‌خواهد کرمانی‌های لیگ را پشت‌سر بگذارد.

کامبک گاندو‌ها در فولادشهر

ذوبی‌ها که در فولادشهر رقیبی سرسخت برای تیم‌های لیگ هستند، در دیدار با نماینده ارومیه نیمه سختی را پشت‌سر گذاشتند. بعد ار گلی که زهره کودایی دریافت کرد، ذوب‌آهن با سه گل کامبک زیبایی رقم زد و بازی ۳ بر ۱ تمام شد. ذوبی‌ها با این برد ۲۸ امتیازی شدند و جایگاهشان را در رده چهارم تثبیت کردند. همیاری هم با هشت امتیاز رده دهم جدول را از آن خود کرد.

نظر شما