شناسهٔ خبر: 5323920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

المیادین گزارش داد

جنگ در مرزهای یمن با ورود ارتش وارد مرحله جدیدی شده است

خبرگزاری تسنیم: با ورود ارتش یمن به درگیری‌های مرزی با عربستان جنگ در مرزها وارد مرحله‌ای جدید از رویارویی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، نبرد یمن با گسترش دامنه حملات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به مناطق مرزی بین یمن و عربستان سعودی این جنگ را وارد مرحله‌ای جدید کرده است، گسترش این درگیری‌ها با مذاکرات جاری برای برگزاری کنفرانسی در ژنو با هدف حل بحران یمن همزمان شده است.

انصار الله در این باره چنین تهدید کرده است: "ما نجران و جیزان را هدف قرار داده‌ایم و می‌خواهیم بعد از نجران را هم هدف قرار دهیم"، این تأکید و تهدید انصار الله است و به نظر می‌رسد این تهدیدها و وعده‌ها عملاً نیز در مرزهای شمالی بین یمن و عربستان سعودی نمود داشته است.

ارتش یمن اکنون اعلام کرده است کنار کمیته‌های مردمی و قبایل یمنی است، از این رو پایگاه‌های نظامی عربستان نزدیک مرزها هدف قرار گرفتند. همچنین ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و قبایل کنترل شماری دیگر از پایگاه‌های راهبردی را در عمق عربستان سعودی به دست گرفتند و با شلیک موشک‌ها و خمپاره‌ها مراکز مهم و پایگاه‌های سعودی در مناطق جازان در جنوب غرب عربستان همچون مناطق جبل الدخان، امدود، العین الحاره، الجابری و اماکن دیگر را در طول مرزها هدف قرار دادند.

صحنه رویارویی‌ها و عملیات توسعه یافته است و اکنون این درگیری‌ها از جبهه صعده نجران به جبهه صعده ظهران انتقال یافته است و جنوب پادشاهی عربستان سعودی را هم این جنگ در بر گرفته است، چرا که ارتش یمن مقر فرماندهی گارد مرزی سعودی را مورد حمله قرار داده است و همچنین باید گفت جبهه صعده جیزان به مناطق سعودی همسو با مناطق دیگر همچون رازح و شدا و الملاحیظ یمنی توسعه یافت.

هم اکنون ارتش یمن اعلام کرده است که مراکز نظامی سعودی در المعزاب را که از توابع استان جیزان است به تصرف در آورده است و اطلاعات رسیده از این منطقه حکایت از این دارد گروه‌هایی از نظامیان سعودی به‌صورت دسته‌جمعی این مناطق را پیش از سقوط به دست ارتش یمن تحویل داده‌اند.

منابع یمنی از وقوع عملیات بی‌نظیر در مرزها خبر داده‌اند، این منابع به‌عنوان مثال به کشته شدن شماری از نظامیان سعودی در منطقه علب در شمال صعده اشاره کردند و قبایل و عشایر منطقه طخیه برای واحدهای نظامی سعودی کمین نصب کردند و در این عملیات شماری از خودروهای زرهی سعودی‌ها هدف قرار گرفت و منهدم شد، این منابع همچنین از اقدامات قبایل الظاهر در صعده خبر داده و اعلام کردند این قبایل پایگاه‌های سعودی نزدیک به مناطق شمال غربی را با دهها فروند موشک و خمپاره هدف قرار داده و این پایگاه‌های نظامی سعودی را به تصرف خود در آوردند.

در مقابل عربستان سعودی هم بر حملات و گلوله باران‌های خود برضد دفاتر گروه‌های امدادرسان بین المللی افزوده است، این دفاتر به سازمان یونیسف تعلق دارند و در منطقه میدی در استان حجه نزدیک مرزهای شمالی یمن واقع شده است.

نیروهای گارد مرزی سعودی همچنین شماری از قبایل یمن را که به مناطق مرزی نزدیک شده بودند هدف قرار دادند و این مسئله با بیانات سخنگوی جنبش انصار الله یمن که از هدف قرار گرفته شدن افراد بی‌دفاع از سوی نیروهای ائتلاف حکایت داشت هماهنگ است و این درحالی است که انصار الله تنها پایگاه‌ها و مراکز نظامی سعودی در طول مرزها را هدف قرار می‌دهد.

در نتیجه گیری کلی باید گفت شدت یافتن درگیری‌های مرزی بین یمن و عربستان سعودی می‌تواند باعث برهم خوردن مواضع در منطقه گردد و برگه‌های جدیدی در پایان این ماه جاری برای مسئله بحران یمن و درگیری‌های سعودی ظاهر شود.

انتهای پیام/*

نظر شما