شناسهٔ خبر: 5323892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد شهدای مسجد امام علی (ع) عربستان به 21تن رسید

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که درحادثه انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) درشهرک القدیح استان قطیف 21 نمازگزار شهید و 88 تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت عربستان، دراین اقدام جنایتکارانه 58 مجروح بستری شدند که حال 12 نفر ازآن ها وخیم است وتاکنون 30 مجروح این حادثه پس از مداوا بیمارستان را ترک کرده اند.

تاکنون 150 واحد خون برای مداوای مصدومان مصرف شده است و هم اکنون 242 واحد خونی دیگر نیز دربیمارستان وجود دارد که با وجود تعداد بسیار اهدا کنندگان خون این میزان افزایش خواهد یافت.

در منطقه شرقی 600 واحد خونی برای گروه های مختلف ذخیره سازی شده است و بیمارستان های مرکزی قطیف و بیمارستان آموزشی ملک فهد در منطقه خبر نیز برای خون گیری از داوطلبان اختصاص داده شده است.

روز جمعه یک عامل انتحاری با ورود به مسجد امام علی (ع) شهرک القدیح در استان قطیف در شرق عربستان خود را در میان نمازگزاران این مسجد منفجرکرد و تعدادی ازآن ها را به خاک و خون کشید.

دهها هزار تن از مردم عربستان با برگزاری تظاهرات ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجد امام علی(ع)، حکومت سعودی را مسئول ناامنی در منطقه الشرقیه دانستند و بر لزوم محاکمه عاملان اقدامات تحریک آمیز برای ایجاد فتنه انگیزی طایفه ای تاکید کردند.

این نخستین بار نیست که تروریست های تکفیری شیعیان مظلوم عربستان را هدف حملات خود قرار می دهند.

نیمه شب تاسوعای حسینی سال گذشته نیز 3 عامل ناشناس بعد از پیاده شدن از خودروی خود به سمت عزاداران حسینی عربستانی در منطقه احساء تیراندازی کردند و هشت تن را به شهادت رسانده و 30 تن دیگر از جمله چندین نفر زن و کودک را نیز زخمی کردند.

خاورم**6116**1613

نظر شما