شناسهٔ خبر: 5321732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آلمان تدابیر امنیتی در مرزها را برای مقابله با تکفیری‌ها تشدید می‌کند

رئیس پلیس جنایی آلمان اعلام کرد که اقدامات ضدتروریستی برای مقابله با اقدامات تکفیری‌ها در این کشور و به ویژه در مناطق مرزی تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دایره امنیتی آلمان درباره اقدامات گروه‌های تکفیری در این کشور و به خصوص در نواحی مرزی هشدار داد. «هولگر مونش» پلیس جنایی آلمان (BKA) در این مورد گفت که برای مقابله با تکفیری ها با کمبود نیرو مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، شمار تکفیری‌ها و فعالیت‌های آنان در آلمان افزایش داشته است به طوری که بیش از 500 مورد اقدام علیه تکفیری‌ها گزارش شده و سرویس جنایی آلمان خواستار قدرت بیشتری برای مبارزه با نیروهای تکفیری شده است اما مشکل اینجاست که این نیروها باید نخست آموزش ببینند.

مونش در این مورد گفت: «این وضعیت برای آلمان یعنی ما در سال‌های آینده باید حتی به بهای هزینه در دیگر قسمت‌ها مبارزه با تکفیری‌ها را تشدید کنیم. ما باید اولویت‌های خود را مشخص کنیم. این در حالی است که برخی از کشورها به شدت با تهدید تروریسم مواجه هستند.»

شمار تکفیری‌هایی که در آلمان فعالیت می‌کنند حدود 300 نفر برآورد شده‌اند. این افراد عضو گروه‌هایی هستند که پلیس گمان می‌کند می‌توانند قابلیت ارتکاب اقدامات تروریستی بالایی داشته باشند.

تاکنون حدود 680 تکفیری از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند و حدود یک سوم از این افراد به کشور بازگشته‌اند.

انتهای‌پیام/ق

برچسب‌ها:

نظر شما