شناسهٔ خبر: 5313992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایندیپندنت: داعش در چند قدمی خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان

بین الملل > آسیای میانه و قفقاز - تسنیم نوشت:

صاحب‌خبر -

ایندیپندنت گزارش داده است که گروه تروریستی داعش تا ۱۲ ماه آینده از پاکستان سلاح هسته‌ای خریداری خواهد کرد.
نشریه ایندیپندنت گزارش داد که گروه تروریستی داعش مدعی شده است که به خرید سلاح هسته‌ای از پاکستان و قاچاق آن به آمریکا نزدیک شده است.

مجله «دابیق» که نشریه رسمی گروه تروریستی داعش است با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «طوفان کامل» که توسط «جان کنتلی» عکاس خبری انگلیسی که بیش از 2 سال زندانی است منتشر شده است که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف داشت.

جان کنتلی عکاس خبری است که بیشتر در حوزه گروه‌های تروریستی فعالیت می‌کند و در چندین ویدئو در این زمینه منتشر کرده است.

در این مقاله آمده است که گروه تروریستی داعش میلیاردها دلار در بانک سرمایه دارد که سعی دارد از طریق مافیای سلاح که با مقامات فاسد در پاکستان در ارتباط هستند، بمب هسته‌ای خریداری کند.

به گفته این مقاله، گروه تروریستی داعش این اقدامش را «عملیات فرضی» نامیده است.

مجله انگلیسی «ایندیپندنت» نیز مدعی شد: گروه‌های افراطی مانند «بوکوحرام» که به تازگی با گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند در سراسر خاورمیانه، آفریقا و آسیا با یکدیگر متحد شدند و سعی در تشکیل یک «حرکت جهانی» دارند.

مجله دابیق نوشته است که این بیعت‌ها زمانی اتفاق افتاده است که گروه تروریستی داعش از آمریکا و ایران سلاح‌هایی مانند تانک، خمپاره انداز، سیستم‌های موشکی و سیستم‌های ضد هوایی بدست آورد.

مقاله افزود: اگرچه خرید سلاح‌ هسته‌ای توسط گروه تروریستی داعش دور از دسترس به نظر می‌رسد اما زنگ خطری برای جامعه بین‌الملل است.

دابیق در این مقاله این پرسش را مطرح می‌کند که حال اگر گروه تروریستی داعش نتواند سلاح اتمی خریداری کند اما هزاران تن مواد انفجاری «نیترات آمونیوم» بدست آورد اوضاع چگونه خواهد شد؟

49261

برچسب‌ها:

نظر شما