شناسهٔ خبر: 5310174 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

محبی در گفت و گو با پانا:

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 55 هزار دانش آموز است

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان پایه ششم ابتدایی صبح روز گذشته در سراسر کشور برای ورود به مدارس نمونه دولتی با هم به رقابت پرداختند.

صاحب‌خبر -

عظیم محبی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 55 هزار دانش آموز است، اظهار داشت: اکنون در هر منطقه شهری یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و یک مدرسه نمونه دولتی پسرانه وجود دارد و در روستاها نیز مدارس نمونه دولتی فعال بوده و برخی مدارس شبانه روزی نمونه دولتی هستند.

وی اظهار کرد: مواد درسی آزمون نمونه دولتی روز گذشته شامل آموزش قرآن و هدیه های آسمانی، فارسی (مهارت های خواندن و نوشتن)، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات بود که 30 درصد سوالات از کتاب های پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 93ـ 1392 و 70 درصد سوالات از کتاب های پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 94ـ 1393 طرح شد.

محبی خاطرنشان کرد: اسامی پذیرفته شدگان هر واحد آموزشی حداکثر 15 روز پس از برگزاری آزمون از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود.

مدیرکل دفتر آموزشی متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی از 30 فروردین در سراسر کشور آغاز شده بود و دانش آموزانی که 50 درصد نمره قبولی را کسب کرده اند می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

محبی با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار نفر در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کردند، اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون در صورت کسب نمره و امتیاز لازم می توانند در مدارس نمونه دولتی مشغول تحصیل شوند.

به گفته وی نتایج این آزمون اواخر خرداد ماه اعلام شده و پس از آن والدین می توانند برای ثبت نام دانش آموزان خود به مدارس نمونه دولتی اقدام کنند.
 

نظر شما