شناسهٔ خبر: 53089947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران چقدر است؟

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در تأمین برنج وارداتی نداریم گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران ۱۲ کیلوگرم است.

صاحب‌خبر -

 سعید پازوکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهمیه برنج استان تهران برای ماه‌های بهمن و اسفند ۷ هزار تن بوده است اظهار داشت: هیچ محدودیتی در تأمین برنج وارداتی نداریم و در همین راستا سهم واردات برنج‌های هندی و تایلندی به ترتیب ۴ هزار و ۳ سه هزار تن بوده که ۵۰ تا ۵۵ درصد آن جذب شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص میوه شب عید استان تهران نیز گفت: سهمیه استان تهران ۳ هزار تن پرتقال و ۱۸۰۰ تن سیب قرمز و سیب زرد به نسبت ۵۰ درصدی با کیفیت مناسب توزیع خواهد شد.

پازوکی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران حدود ۱۲ کیلوگرم است از ورود گوشت گرم بره خبر داد و افزود: علت نوسان گوشت قرمز پایان فصل پروار بره‌ها است و بره‌های جدید نیز هنوز سن شأن کم است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۴ هزار تن گوشت منجمد گاوی و یکهزار تن نیز گوشت گوسفندی ذخیره داریم، علاوه بر آن تمهیداتی در خصوص واردات گوشت قرمز اندیشه شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه نیاز استان تهران به گوشت قرمز به طور سالانه ۱۶۰ هزار تن است، گفت: کمبود گوشت قرمز مورد نیاز شهروندان این استان از استان‌های دیگر تأمین می‌شود./مهر

نظر شما