شناسهٔ خبر: 52917391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتفلیکس بازی Next Games را خریداری می‌ کند

نتفلیکس قصد دارد استودیوی بازی‌های ویدئویی فنلاندی Next Games را خریداری کند.

صاحب‌خبر -

نتفلیکس اعلام کرد که قصد دارد استودیوی بازی‌های ویدئویی فنلاندی Next Games را خریداری کند، پروژه‌ای که بر جاه‌ طلبی‌های غول استریم آمریکایی برای گسترش فعالیت‌های خود در بخش بازی‌های ویدئویی تاکید دارد. گفته شده، ارزش این معامله که به صورت نقدی پرداخت می‌شود، بیش از ۷۰ میلیون دلار است.

به گزارش سایت 24.ae، نکست گیمز که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، بازی‌های موبایلی را بر اساس دنیای سریال‌های موفق «مردگان متحرک» و «چیز‌های عجیب» توسعه می‌دهد که هر دو از نتفلیکس پخش می‌شوند. رئیس این شرکت، تیمو هوتنن، گفت: "هدف هر دو شرکت این است که با استفاده از محبوب‌ترین فرنچایز‌ها در سراسر جهان به شریکی مطلوب در بخش سرگرمی جهانی تبدیل شوند".

شرکت نتفلیکس
براساس گزارش‌ها، ارزش سهام نکست گیمز که در بورس اوراق بهادار هلسینکی فهرست شده، روز چهارشنبه پس از اعلام معامله با نتفلیکس حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. نتفلیکس در مواجهه با سایر پلتفرم‌های استریم مانند «دیزنی پلاس» یا «اچ‌بی‌او مکس» به دنبال تنوع بخشیدن به فعالیت‌های خود به ویژه با تقویت موقعیت خود در بخش بازی‌های ویدئویی بسیار سودآور است.

سپتامبر گذشته، این گروه آمریکایی اولین خرید خود از یک استودیوی بازی‌های ویدئویی را به نام Night School Studio اعلام کرد که با تولید بازی اکشن «Oxenfree» نامی برای خود دست و پا کرده است. در ماه نوامبر، نتفلیکس چندین بازی موبایل منتشر کرد که مشترکین می‌توانند با استفاده از سیستم عامل iOS یا اندروید به صورت رایگان از دستگاه‌های خود آن‌ها را دانلود کنند.

بیشتر بخوانید

نظر شما