شناسهٔ خبر: 52807950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اولاف شولتز: این جنگ پوتین است نه مردم روسیه

صدراعظم آلمان در پارلمان ضمن محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، سخنان تندی علیه ولادیمیر پوتین گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، اولاف شولتز صدراعظم آلمان در نشست پارلمان این کشور درباره تحولات اوکراین ادعا کرد که ولادیمیر پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند.

صدراعظم آلمان طی سخنرانی روز یکشنبه (امروز) در پارلمان فدرال این کشور (بوندستاگ) حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و خطاب به قانونگذاران گفت: «ما باید در این برهه نیازمندی شدید اوکراین، به این کشور کمک کنیم».

اولاف شولتز سپس اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه مطرح و ادعا کرد: « پوتین یک جنگ تهاجمی علیه کی‌یف راه انداخت زیرا آزادی مردم اوکراین، رژیم سرکوبگر وی را به چالش می‌کشید».

وی با دفاع از ارایه کمک‌های تسلیحاتی آلمان به اوکراین مدعی شد: «هیچ پاسخ محتمل دیگری در برابر تجاوزگری پوتین وجود نداشت. این پوتین بود که این جنگ را انتخاب کرد و نه مردم روسیه به همین دلیل ما باید این را جنگ پوتین بدانیم».

صدراعظم آلمان در ادامه اظهارات تند خود خطاب به رییس‌جمهور روسیه در پارلمان کشورش گفت: «ما از هر متر مربع از قلمرو متحدین خود دفاع می‌کنیم و در این خصوص جدیت داریم. پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند و خواهان یک نظم جهانی جدید است».

اولاف شولتز صدراعظم آلمان خطاب به قانونگذاران بوندستاگ ادعا کرد: «پوتین استفاده از نیروی نظامی را متوقف نخواهد کرد و اقداماتی که ما انجام داده‌ایم به متحد کردن مواضع ما کمک خواهد کرد».

وی در ادامه نشست پارلمان فدرال آلمان اعلام کرد که دولت در پاسخ به «تهاجم روسیه به اوکراین»، هزینه‌ها و مخارج نظامی آلمان را افزایش خواهد داد. به گفته او، «ما باید برای امنیت کشورمان و حفاظت از آزادی و دموکراسی، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم».

به گفته صدراعظم آلمان، دولت فدرال این کشور تصمیم گرفته است که در بودجه سال 2022 مبلغ 100 میلیارد یورو برای «سرمایه‌گذاری‌های نظامی» اختصاص داده شود.

اظهارات روز یکشنبه (امروز) اولاف شولتز در حالی مطرح شده که صدراعظم آلمان پیش از این گفته بود: «حمله روسیه نقطه عطفی است. وظیفه ما کمک به اوکراین برای دفاع از خود  برابر ارتش پوتین است. ما در حال تامین ۱۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک "استینگر" برای دوستان خود در اوکراین هستیم».

منبع: فارس

نظر شما