شناسهٔ خبر: 52793155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دیدار هیأت حماس با سید حسن نصرالله؛

افق جنگ محور مقاومت با تل‌آویو بررسی شد

فارس

یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به دیدار دبیر کل حزب الله لبنان رفت. طرفین در این دیدار، مسائل سیاسی به ویژه افق جنگ با رژیم صهیونیستی را نیز بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یک هیأت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش شامگاه امروز شنبه به دیدار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان رفت.

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان گزارش داد،   در این دیدار آخرین تحولات و رخدادهای فلسطین به ویژه رخدادهای شهر قدس و محله الجراح و سایر محله‌های این شهر بررسی شد.

این گروه تأکید کرد که هیأت حماس و سید حسن همچنین افق جنگ بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت سیاسی منطقه را بررسی کرده‌اند.

در همین ارتباط، یک هیأت از اعضای ارشد حماس به ریاست «خلیل الحیه» رئیس دفتر روابط عربی-اسلامی حماس صبح امروز نیز با «حسن حب الله» مسئول روابط فلسطین و «عطاالله حمود» دستیار او، شامگاه (جمعه)، در بیروت، پایتخت لبنان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در هیأت حماس، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان، «اسامه حمدان» عضو دفتر روابط عربی-اسلامی این جنبش و «طاهر النونو» مشاور رئیس حماس حضور داشته‌اند.

دو طرف بر رد تمامی طرح‌های ضد آرمان فلسطین تأکید کردند و در عین حال، از کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند، خواستند از انجام اقداماتی که در تضاد با آرمان فلسطین است، خودداری کنند؛ اقداماتی که به گفته‌ دو طرف، تنها به رژیم صهیونیستی سود می‌رساند.

مقامات حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی همچنین بر ثبات محور مقاومت و صلابت آن در رویارویی با فشارها و تهدیدات تأکید کردند و اعلام کردند که امید بسیاری به این محور وجود دارد.

دو طرف در پایان بر لزوم استحکام روابط حزب‌الله و جنبش حماس بر پایه مقاومت، سرنوشت واحد و همچنین توسعه سازوکارهای همکاری و هماهنگی میان تأکید کردند.

نظر شما