شناسهٔ خبر: 52713434 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرتاب بخش دیگری از ناوگان استارلینک به فضا

اسپیس ایکس ناوگان جدیدی از ماهواره های اینترنتی استارلینک را به فضا پرتاب کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس توئیتی از شرکت هوافضای ایلان ماسک، اسپیس ایکس ناوگان جدیدی از ماهواره‌های استارلینک را  با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سایت interestingengineering؛ ۴۶ ماهواره استارلینک تقریباً در ساعت ۹:۴۴ صبح دوشنبه با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب شدند. تقریباً ۹ دقیقه پس از بلند شدن، اولین مرحله فالکون ۹ اسپیس ایکس به جو بازگشت و فرود بی‌نظیری روی پهپاد این شرکت در اقیانوس اطلس به نام «کمبود گراویتاس» که در چند صد مایلی سواحل مستقر بود، انجام داد.

براساس گزارش‌ها این چهارمین پرتاب اسپیس ایکس از دسته‌های عظیم استارلینک در سال ۲۰۲۲ است که دو مورد در ژانویه و دیگری در ۳ فوریه به فضا پرتاب شدند. اما، یک فوران خورشیدی عظیم باعث ایجاد طوفان ژئومغناطیسی در جو زمین شد و کشش را در آخرین دسته از ماهواره‌های استارلینک این شرکت افزایش داد.  این امر ۴۰ ماهواره از ۴۹ ماهواره را به اندازه‌ای کند کرد که شرکت انتظار داشت همه آن‌ها را از دست بدهد. با این حال، طبق گزارش Spaceflight Now، تنها ۳۸ فروند به هلاکت رسیدند و در جو سوختند و بقیه خود را به مدار‌های عملیاتی رساندند.

پرتاب ناوگان جدید استار لینک

اسپیس ایکس تاکنون ۲۱۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار زمین برده و بیش از ۲۰۰ ماهواره به دلیل از کار افتادن یا شکست کامل از مدار سقوط کرده اند. اما از نظر ماسک، این شرکت تازه شروع به کار کرده است. این شرکت در حال حاضر مجوز پرتاب ۱۲۰۰۰ ماهواره دیگر را دارد و به دنبال مجوز برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره دیگر در آینده نزدیک است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما