شناسهٔ خبر: 5251892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهران و تفليس خواهرخوانده شدند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی 1394/02/29
شهرداران تهران و تفلیس شامگاه سه شنبه در مراسمی در برج میلاد، پیمان خواهرخواندگی امضا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف در زمینه طرح های عمرانی، پژوهشی و توسعه فضای سبز، همکاری و تبادل تجربه و اطلاعات می کنند.
محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان اینکه تهران شهری پویا و زنده در مسیر پیشرفت است گفت: دیروز نود و یکمین ایستگاه مترو پایتخت به بهره برداری رسید و در مدت سه سال آینده تعداد ایستگاه های متروی تهران را به 200 ایستگاه خواهیم رساند.
وی همکاری با دیگر شهرهای دنیا را از سیاست های شهرداری تهران دانست و افزود: اولویت ما همکاری با کشورهای با سابقه تاریخی و همسایه است.
قالیباف از امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی میان دو پایتخت ایران و گرجستان ابراز خوشحالی و اضافه کرد: سفر نمایندگان شهری تفلیس به کشورمان موجب همکاری جدی میان دو پایتخت خواهد شد زیرا تهران در زمینه های عمرانی ، فضای سبز، محیط زیست ، بازیافت زباله، ترافیک و بافت های فرسوده آماده همکاری با تفلیس است.
زاوید نارمانیان شهردار تفلیس هم در این مراسم گفت: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهر تهران داشته ایم توانستیم تجربیات ارزشمندی را از شهرداری تهران در حوزه های گوناگون شهری و فضای سبز به دست آوریم و با شهرداری تهران نیز به توافقاتی رسیدیم.
وی همچنین توسعه گردشگری میان دو کشور ایران و گرجستان را خواستار شد و افزود: سرمایه گذاری در بخش گردشگری موجب می شود تا شرایط مطلوبی میان دو کشور به دست بیاید.
نارمانیان همچنین در این مراسم به طور رسمی از قالیباف و دیگر مدیران شهرداری تهران برای سفر به تفلیس دعوت کرد.
تصویر دارد

نظر شما