شناسهٔ خبر: 52506939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انعقاد قرارداد چوب و کاغذ مازندران با وزارت آموزش و پرورش برای تامین کاغذ کتاب درسی

مدیرشرکت عامل چوب و کاغذ مازندران از انعقاد قرارداد این کارخانه برای تامین 5 هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب درسی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، امید نیک‌نژاد امروز در مراسم افتتاح پروژه استفاده مجدد از ضایعات واجد تولیدی خرده چوب و راه‌اندازی مجدد دستگاه گرانوله ساز کارخانه کود الی مازندران، اظهار کرد: حدود ۲۰ روز پیش راه‌اندازی مجدد کاغذ چاپ و تحریر را در دستور کار قرار دادیم در این برنامه وعده داده بودیم که تا پایان سال ۸ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید کنیم که تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده است.

وی با اشاره به قراردادی با واحد چاپ و نشر وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، گفت: اقدامات لازم برای تامین نیازمندی‌های ۵ هزار تن کاغذ کتاب درسی انجام شده و امید داریم در موعد مقرر به تولید برسیم.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران اضافه کرد: امید داریم با حمایتی که دولت از این صنعت استراتژیک دارد بخشی از نیاز کشور به کاغذ را تامین کرده و از این ظرفیت استفاده مناسب شود.

وی از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که دستگاه‌های متولی یا تامین کاغذ موظف شوند که پس از ثبت سفارش نسبت به پیش پرداخت برای تهیه مواد اولیه اقدام کنند،گفت: وزارت ارشاد برنامه‌های خویش را برای استفاده از کاغذ داخلی تدوین کرده و اعلام نیازها را به این مجموعه اطلاع‌رسانی کنند.

نیک‌نژاد با اعلام اینکه یک واحد تولید برای پاسخ به سفارشات نیاز به تامین مواد اولیه است، اضافه کرد: براساس مصوبات ستاد تسهیل کشور  و طرح حمایت از صنایع سلولوزی به ویژه صنعت چوب و کاغذ مقرر شده بود که دستگاه‌های متولی نیازمندی‌های خویش را اعلام کنند که هنوز ثبت سفارشی دریافت نکردیم.

وی اضافه کرد: برخی از نیاز به مواد اولیه  در داخل تولید می‌شود که بخشی از مواد از فرابورس و مابقی به صورت مستقیم تهیه می‌شود نکته اینجاست که این اقلام با وجود کاهش قیمت دلار در هفته‌های اخیر روند صعودی داشته که افزایش قیمت مواد اولیه تاثیری مستقیم در بهای تمام شده کاغذ دارد و همین موضوع روی فروش ما تاثیر گذاشته می‌شود.

نیک‌نژاد درخواست مشخص خویش را به این صورت بیان کرد که یارانه‌های به واحدهای تولیدکننده ارائه شود که شاهد افزایش قیمت تمام شده کاغذ نباشیم.

وی با اشاره به افزایش هزینه بهای تمام شده برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه برق پرداخت کردیم اما در ۹ ماهه سال جاری هزینه برق مجموعه چوب و کاغذ مازندران به ۳۱ میلیارد تومان رسیده است و انتظار داریم که تعرفه برای این واحد مناسب‌سازی شود.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: وقتی کاغذ با بهای تمام شده ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان در چوب و کاغذ مازندران قابل تهیه است چرا از این ظرفیت برای نیازمندی‌های کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با اعلام اینکه استقبال از کاغذ با دلار ۲۷ تا ۲۸ هزار تومانی و مقاومت در برابر کاغذهای تولیدی مجموعه ما با قیمت تمام شده ۲۲ هزار تومانی با شعار حمایت از تولید منافات دارد، گفت: انتطار داریم این موضوع در دستگاه‌های دولتی نهادینه شود.

نیک‌نژاد در ارتباط با برخی مشکلاتی که با سازمان جنگل‌ها وجود دارد، افزود: انتظار داریم در برداشت‌های شکسته افتاده در جنگل همکاری مناسب شود و مصوبه‌ای که برای ترک تشریفات صد هزار تن صنوبر و چوب عملیاتی شود که در طرح توسعه کارخانه چوب و کاغذ به مواد اولیه به شدت نیاز داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

نظر شما