شناسهٔ خبر: 52418855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهترین راه تقویت ناخن ها بعد ریمو کاشت

برای داشتن ناخن‌های زیبا باید به سلامت آن ها توجه داشت. بعد از روش های زیبایی مانند کاشت، ناخن ها به مراقبت ویژه ای برای دوباره سالم شدن احتیاج دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، این روزها روش هایی مثل کاشت، پدیکور و مانیکور ناخن های دست و پا از رایج ترین اقدامات زیبایی در سالن های آرایشی است. معمولا طی این پروسه، لایه سطحی ناخن تراشیده و بافت حفاظتی اطراف ناخن به نام کوتیکول کنده می‌شود. تراشیدن لایه ای از ناخن، کندن کوتیکول، استفاده مکرر از لاک‌های ژلی و پاک کردن آن‌ها با استون و... از عواملی هستند که باعث آسیب به ناخن‌ و ضعیف شدن آن می شوند. اگر شما هم از این روش های زیبایی استفاده کرده اید و ناخنتان ضعیف و شکننده شده است، در این بخش کمکتان می کنیم تا بتوانید دوباره ناخن هایتان را تقویت نمایید.

از کرم یا روغن کوتیکول استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه ها برای ترمیم ناخن های آسیب دیده پس از کاشت و مانیکور، استفاده از روغن کوتیکول و سپس کرم دست است. روغن‌ کوتیکول ناخن ها را تغذیه و کرم رطوبت را مسدود می‌کند. از دست دادن رطوبت یکی از علائم رایج آسیب ناخن است. کوتیکول پوستی شفاف و سخت است که در محل رویش ناخن های دست و پا قرار دارد و وظیفه‌ی حفظ سلامت ناخن های تازه‌روییده را بر عهده دارد و جلوی نفوذ باکتری به ریشه ناخن را می‌گیرد. ناحیه اطراف کوتیکول، حساس بوده و خیلی زود خشک شده و آسیب می‌بیند. این قسمت در معرض انواع عفونت های پوستی قرار دارد و به همین دلیل نیز حفظ سلامت کوتیکول اهمیت زیادی در سلامت ناخن ایفا می‌کند.پ

روغن کوتیکول

ناخن ها را در روغن زیتون غرق کنید

این یکی از کم هزینه ترین روش ها برای ترمیم ناخن است. کافی است روزانه حدود 10 تا 15 دقیقه ناخن های خود را در روغن زیتون خیس کنید بنابراین اگر از خشکی پوست رنج می برید، خیس کردن پاها یا دست ها در ماه های خشک زمستان می تواند یک درمان خوب برای ناخن ها و پوست باشد.

بیشتر آب بنوشید

نوشیدن آب کافی برای چیزهای زیادی از جمله سلامت ناخن شما بسیار مهم است. کم آبی ممکن است باعث آسیب ناخن و ایجاد مشکلاتی مانند لایه برداری، شکنندگی و شکستگی ناخن شود، همچنین به حفظ سلامت کوتیکول ها و پوست کمک می کند، پس اطمینان حاصل کنید که روزانه مقدار زیادی آب می نوشید و غذاهای مرطوب و غنی از مواد مغذی مصرف می کنید.

نوشیدن آب

مصرف بیوتین خود را افزایش دهید

یکی از بهترین مواد مغذی برای مو، پوست و ناخن بیوتین است. مصرف مکمل بیوتین برای رشد ناخن های نازک و شکننده مفید است. مصرف روزانه 30 میکروگرم را در نظر داشته باشید و یک مولتی ویتامین را در رژیم روزانه خود بگنجانید اما، انتظار نتایج فوری را نداشته باشید. رشد ناخن‌ها از ریشه تا نوک سه ماه طول می‌کشد و در عرض سه ماه ناخن ها اساسا قوی تر خواهد شد.

از درمان کراتینه استفاده کنید

درمان های کراتینه تنها برای مو نیست و می توانید از آن برای تقویت ناخن های خود نیز استفاده کنید به خصوص بعد از پاک کردن اکریلیک یا ژل.

کراتین یک پروتئین طبیعی است که پوست، مو و ناخن‌های ما را تشکیل می‌دهد. درمان کراتینه می‌تواند به تقویت ناخن و جلوگیری از پوسته شدن، شکافتن یا شکستن ناخن کمک کند.

با کلاژن و عصاره کاملیا ناخن ها را تقویت کنید

علاوه بر کراتینه، کلاژن و عصاره کاملیا تقویت‌کننده ناخن است و از نظر بالینی ثابت شده است که 35 درصد شکستگی ناخن را کاهش می دهد زیرا کلاژن و عصاره کاملیا به اندازه کافی قوی هستند که ناخن‌های شما را التیام بخشد.

عصاره کاملیا

نوک انگشتان خود را ماساژ دهید

ناخن ها خود را هر بار با روغن کوتیکول ماساژ دهید و هر سه روز یک بار سوهان بزنید تا جریان خون را تحریک کنید اینکار می تواند مواد مغذی حیاتی را افزایش دهد و گردش خون را بهبود بخشد.

روتین پاک کردن لاک را تغییر دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده این است که قرار گرفتن در معرض محصولات شیمیایی سنگین را به حداقل برسانید. اگر ناخن‌های قوی دارید، می‌توانید از یک پاک‌کننده استون با خواص درمانی استفاده کنید. این یک پاک کننده آبرسان است که رطوبت ضروری ناخن را از بین نمی برد و اثر گچی روی ناخن باقی نمی گذارد.

دست کش بپوشید

دست های ما هر روز با انواع مختلفی از مواد خشن در تماس هستند. صابون‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم را انتخاب کنید و هنگام انجام کارهایی که ممکن است روی پوست و ناخن‌هایتان اثر بگذارد، دستکش بپوشید. مراقبت از دست ها و ناخن ها برای حفظ سلامت دست ها وزیبایی ناخن ها ضروری است. از نوک ناخن ها به عنوان ابزار استفاده نکنید و همیشه هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده نمایید.

استفاده دست کش

به طور معمول مرطوب‌کننده بزنید

استفاده از مرطوب‌کننده بعد از شستن دست‌ها می‌تواند روشی فوق‌العاده برای ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده باشد. یک لوسیون در کنار سینک ظرفشویی در خانه خود نگه دارید و از آن استفاده کنید.

منبع: نمناک

برچسب‌ها:

نظر شما