شناسهٔ خبر: 52367129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مجیدی: ترجیح می دهم قهرمانی پاکی داشته باشم/ عنایتی: یک جای خالی برای علی کریمی داریم

سرمربی استقلال گفت: نمی‌دانم چندین سال مربیگری خواهم کرد اما ترجیح می‌دهم یک قهرمانی داشته باشم اما قهرمانی ام پاک باشد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل هوادار اظهار داشت: ما در ۶ بازی ۵ برد و یک مساوی داشتیم و با توجه به اتفاقی که برای تیم ما افتاد، برخی بازیکنانمان بخاطر کرونا مدتی تمرین نکردند. خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بازیکنان ما خوب است. مقابل هوادار بازی سختی برای گرفتن ۳ امتیاز داریم.

وی در مورد اینکه کدام بازیکنان را دراختیار ندارد، گفت: بازیکنانی نظیر رابط، آزادی و مرادی از جمع ما جدا شدند. یامگا چهار اخطاره است و نمی‌تواند فردا برای ما بازی کند. 

مجیدی در مورد اینکه با توجه به اینکه ملی‌پوشان تیمش در تیم ملی بازی نکرده اند، آیا انگیزه لازم را برای بازی فردا دارند یا نه گفت: اجازه بدهید فردا بازی داریم. بعد از بازی در مورد این مسئله مفصل صحبت می‌کنم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه روند نقل و انتقالات تیم به نحوی که او می‌خواست پیش رفته یا نه، گفت:‌ لیست مدنظرم را به باشگاه ارائه دادم. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد اما تاکنون بازیکنی به جمع ما اضافه نشده است. ولی باشگاه تلاشش را می‌کند تا بازیکنان مدنظرمان را جذب کند.

وی در مورد اینکه گرشاسبی اعلام کرده صالح حردانی تا پایان فصل در فولاد خواهد ماند و از این تیم جدا نمی‌شود، اظهار داشت: عرض کردم خدمتتان من لیستم را به باشگاه ارائه کردم و باشگاه باید در این زمینه اقدام کند. صالح هم جزو بازیکنان بسیار خوب است. خودم او را به تیم ملی امید دعوت کردم و بازیکن بسیار آینده‌داری است. فرقی نمی‌کند چه در فولاد چه در استقلال باشد. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال کشورمان است. فکر می‌کنم یکی از بازیکنان اصلی تیم اسکوچیچ در جام جهانی باشد.

مجیدی در مورد تأیید رأی کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف و اینکه این دو امتیاز می‌تواند به استقلال کمک کند و بیانیه‌هایی هم از سوی دو باشگاه صادر شد، گفت: یک مطلب کلی را در مورد این مسئله باید بگویم چون قبلا هم در این مورد خود شما از من سؤال کردید. البته من هم قبلا هم توضیح دادم که دو امتیاز نه تیمی را قهرمان می‌کند و نه شانس قهرمانی را از تیمی می‌گیرد. در مورد مسائل کلی می‌خواهم چیزی در مورد خودم بگویم. نمی‌دانم چند سال مربیگری خواهم کرد اما در حال حاضر در ابتدای راه مربیگری هستم و خیلی چیزها را باید یاد بگیرم. خیلی باید تلاش کنم و مطالعه‌ام را هم بیشتر کنم. نمی‌دانم چندین سال مربیگری خواهم کرد اما وقتی به یک برنامه تلویزیونی مثل برنامه نود عادل فردوسی‌پور یا شبهای فوتبال آقای توتونچی دعوت شدم و آنجا روی صندلی نشستم و روی تابلو قهرمانی‌هایم را گذاشتند تا ببینیم، ترجیح می‌دهم یک قهرمانی داشته باشم اما قهرمانی پاکی باشد. 

وی در مورد اینکه تماشاگران روند مثبتی در روند حرکتی استقلال دارند و فکر می‌کنید با حضور تماشاگران کیفیت بازی‌ها بهتر خواهد شد و اینکه خواسته‌ای از مسئولان دارد یا نه، اظهار داشت: خود شما در همه نشست های خبری حضور دارید. من چندین بار گفته‌ام باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان یک امتیازشان تماشاگرانشان است اما من از روزی که سرمربی استقلال شدم تیم‌مان تماشاگر نداشته است و این امتیاز را نداشتم. وقتی بازیکن تماشاگر را در ورزشگاه آزادی ببیند انگیزه و تلاشش بیشتر می‌شود. امیدوارم مسئولان کاری کنند که تماشاگران وارد ورزشگاه شوند تا هم فضای فوتبال گرمتر و جذاب تر شود و مردم که عشق‌شان فوتبال است بیایند و از نزدیک بازی را ببینند. امیدوارم این اتفاق زودتر رخ بدهد.

وی در مورد وضعیت گابریل پین مربی خارجی استقلال گفت: این مربی امشب به تهران می‌آید. 

مجیدی در مورد اینکه استقلال با یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس هم‌امتیاز و صدرنشین است و فکر می‌کند فردا بتواند تیمش پیروز شود، گفت: عرض کردم، بازی آسانی نداریم. بازی بسیار سختی است. ما 15 فینال پیش رو داریم. 10 بازی ما خوشبختانه در تهران است که هر بازی هم حکم فینال دارد و هیچ تیمی را دست‌کم نمی گیریم. فکر می‌کنم فردا برای بازی با هوادار باید تلاش بیشتری بکنیم که سه امتیاز را بگیریم با توجه به اینکه حریف مربی خوبی دارد و تیم سختکوشی است، بازی سختی را داریم.

مجیدی در مورد زمین تمرینی استقلال عنوان کرد: متأسفانه زمین تمرین خوب نداریم، اما شاهدم که باشگاه تلاشش را می‌کند. قبلا هم گفتم جای تعجب است که تیم‌های شهرستانی در تهران زمین‌ تمرین مخملی دارند اما تیم‌های بزرگ تهران زمین تمرین مناسب ندارند، مقصرش چه کسی است من نمی‌دانم، اما واقعا جای تعجب است که تیم‌های شهرستانی در تهران زمین دارند و ما باید التماس‌شان کنیم تا یکی دو روز زمین تمرین‌شان را به ما قرض بدهند. ولی ما به عنوان تیم بزرگ پایتخت، زمین تمرین مناسب نداریم. بقیه چیزها را من نمی‌دانم، اما متأسفانه زمین تمرین ما خوب نیست و از بازیکنان ممنونم که به خاطر مشکلاتی که هست به خوبی تمرین می‌کنند.

وی در مورد اینکه چه زمانی استقلال در ورزشگاه مجموعه انقلاب تمرین خواهد کرد، گفت: به ما اعلام کردند از هفته آینده در آنجا تمرین خواهیم کرد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا درباره فهرست تیم ملی صحبت می کند یا خیر، گفت: اجازه بدهید بعد از بازی، فردا ما بازی داریم و بازیکنانم باید بازی کنند و نمی‌خواهم صحبتی کنم تا تمرکزشان به هم بریزد و تمرکزمان روی بازی فرداست ان‌شاءالله بعد از بازی فردا صحبت خواهم کرد.

عنایتی: یک جای خالی برای علی کریمی داریم/استقلال رکوردهای زیادی جابجا کرده اما ما انگیزه بالایی داریم

رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار هوادار مقابل استقلال اظهار داشت: مقابل تیمی بازی داریم که با توجه به آماری که از خودش به جا گذاشته بهترین تیم بوده. در دفاع و حمله و کارهای تیمی بهترین بوده است. به فرهاد مجیدی تبریک می‌گویم. ما در هفته گذشته که آن اتفاقات رقم خورد و بازی عقب افتاد، برنامه‌های ما هم مقداری عقب افتاد و مجبور شدیم  سه چهار روز تیم  را به خاطر خستگی بازیکنان تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: از یکشنبه تمرینات را شروع کردیم و برای بازی با استقلال که تیمی باشخصیت و با وجهه است خودمان را آماده کنیم. حتی در سطح آسیا هم وجهه بسیار خوبی دارد. کار بسیار سختی مقابل این تیم داریم. یک برنامه‌ریزی خوب انجام داده‌ایم و نقاط قوت و ضعف حریف را به بازیکنان گوشزد کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. خیلی مصمم هستیم. هم من و هم بازیکنان که شرایط تیمی‌مان را بهتر کنیم. اما امتیازات مفتی را در نیم‌فصل اول از دست داده‌ایم وگرنه می‌توانستیم جایگاه بهتری داشته باشیم. با انگیزه‌ای که در بازیکنانم در این چند روز دیده‌ام تلاش می‌کنیم که در نیم فصل دوم کارهای بزرگی انجام دهیم و با تمام وجود کار می‌کنیم نتیجه بگیریم و امتیازات خوبی بگیریم تا در پایان فصل بتوانیم رتبه خوبی داشته باشیم.

وی در مورد جذب بازیکنان جدید در فصل نقل و انتقالات گفت: بازیکنانی که جذب کنیم به بازی فردا می‌رسند. بابامحمدی و بابک مرادی را جذب کردیم. ان‌شاءالله در روزهای آینده هم دو سه بازیکن دیگر جذب خواهیم کرد تا کارمان تکمیل شود. بازیکنانی هم داشتیم که از لحاظ فنی خوب بودند اما در کار تفکر تیمی ما نبودند و از ما جدا شدند. برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئن باشند که من کار آنها را دنبال می‌کنم و دلم با آنهاست اما فوتبال حرفه‌ای است و کاری نمی‌شود، کرد.

وی در مورد تقابل استقلالی‌های سابق با تیم استقلال عنوان کرد: طبیعی است که این مسئله به حساسیت‌های بازی اضافه کند. بازیکنانی که از تیم‌های قبلی‌شان جدا می‌شوند انگیزه خاصی دارند، اما اگر این انگیزه کنترل شده نباشد می‌تواند نتیجه عکس بدهد. ما با بازیکنان صحبت کرده‌ایم. بحث ما بحث استقلال یا تیم‌های دیگر نیست. ما بازیکنانی گرفته‌ایم که برای ما کارایی داشته باشند. اگر می‌توانستیم از پرسپولیس بازیکن بگیریم این کار را می‌کردیم. فوتبال این مسائل را نمی‌شناسد. بازیکنان ما کسانی هستنند که قبلا در استقلال بازی کرده‌اند و امیدوارم که نیم‌فصل خوبی را با آنها تجربه کنیم.

وی در مورد اینکه استقلال در نیم  فصل اول هیچ  شکستی نخورده گفت: من اول صحبت‌هایم هم گفتم استقلال خیلی از رکوردها را در نیم فصل اول جابجا کرد. خط دفاع خوبی دارد. منظورم کار دفاعی تیمی است. در خط حمله هم خوب است و باخت نداشته است. این کار ما را سخت می‌کند و بازیکنان ما هم انگیزه زیادی دارند. بازیکنان ما در این چند روز بسیار باانگیزه تمرین کردند. امیدوارم تمام توانمان را به کار بگیریم و بتوانیم در پایان بازی، نتیجه خوبی را بگیریم.

سرمربی هوادار در مورد اینکه وقتی که در لیگ برتر سرمربیان سابق استقلال یا پرسپولیس مقابل این تیم ها امتیاز از دست می‌دهند مورد سرزنش هواداران رقیب قرار می‌گیرند، گفت: ما آمادگی همه چیز را داریم. صفحات مجازی بستری را فراهم کرده که برای یکسری آدم‌های خیلی کوچک بستری فراهم شده، آدم‌هایی که فکر نمی‌کنند و  زیاد حرف می‌زنند. اگر بخواهیم به این مسائل اهمیت بدهیم باید کارمان را تعطیل کنیم. همه مربیان که کار می‌کنند آبرویشان برایشان مهم است و دستمزد هم از باشگاه می‌گیرند و با تمام توان برای تیمشان برنامه‌ریزی و کار می‌کنند، اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که ذهن هوادار را به سمت و سوی دیگر می‌برد که اگر این مسائل جمع شود اتفاق بدی رخ نمی‌دهد.

وی در مورد اینکه از علی کریمی دعوت کرده که به تیم هوادار بیاید و بازی کند؛ گفت: اول باید از علی کریمی تشکر کنم. از او ویدئویی دیدم که در یازده بازیکنی که اسم می‌برد نام من را هم آورد. این بزرگی این مرد را می‌رساند. من هم گفتم که در تیمی که علی کریمی نباشد باید آن را تعطیل کرد. او آنقدر متواضع بود که اسم خودش را در تیم نیاورد. من وقتی سیستم بدنی علی کریمی را دیدم خوشحال شدم. فوق‌العاده  تمرین می‌کند. به شوخی هم نگفتم همین الان هم این مسئله را می‌گویم و جدی می‌گویم. اگر قصد بازی کردن داشته باشد می‌تواند در تیم هوادار بازی کند. یک جای خالی برای علی کریمی داریم و حتما این کار را می‌کنیم و با افتخار این کار را می‌کنیم.

وی در مورد اینکه قرار بود پایش را جراحی کند، گفت: برنامه بازی استقلال برنامه‌های ما را به هم ریخت. حتی برنامه اردویی ما را لغو کرد. حتی برنامه ما هم تغییر کرد. فعلا می‌توانم راه بروم تا بعد از بازی‌ها عمل جراحی کنم و پا به توپ شوم.

نظر شما