شناسهٔ خبر: 52264848 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ادعای بزرگ ایلان ماسک؛ تکنولوژی خودران تسلا، از مغز انسان هم مطمئن‌تر است!

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک به تازگی در ادعایی اعلام کرده تکنولوژی سیستم خودران خودروهای تسلا به زودی از مغز انسان هم پیشرفته‌تر خواهد شد.

این روزها اخبار چندان امیدوارکننده‌ای از شرکت تسلا به گوش نمی‌رسد. تعدادی از خریداران از خودروهای این شرکت رضایت کامل ندارند؛ دغدغه‌هایی درباره امنیت این خودروها وجود دارد؛ تسلا Y در مسیرهای برفی عملکرد غیر قابل قبولی دارد و حتی یک خریدار ناراضی از قیمت باتری‌های خودرو اش، تسلای صد هزار دلاری‌اش را منفجر کرد! این پایان اخبار بد درباره شرکت تسلا نیست و مشخص شده در سال جاری میلادی، این شرکت هیچ خودروی جدیدی را معرفی نخواهد کرد. با این حال در میان این اخبار ناخوش‌آیند برای این خودروساز آمریکایی، ایلان ماسک اعلام کرده تکنولوژی خودران خودروها تسلا در سال جاری میلادی حتی از مغز انسان هم امن‌تر خواهد بود.

پیش از هر چیز، بهتر است برنامه سال 2022 تسلا را بررسی کنیم. این شرکت خودروهای سایبرتراک، Semi و رودستر را حداقل تا پایان سال جاری میلادی تولید نخواهد کرد. این شرکت امید دارد تولید این خودروها در سال 2023 آغاز شود. به نظر می‌رسد تنها اتفاق مهمی که در سال جاری میلادی در شرکت تسلا خواهد افتاد، بهتر شدن تکنولوژی خودران خودروها خواهد بود.

پیشرفت تکنولوژی خودران خودروهای تسلا

در جلسه سهام‌داران تسلا، اعلام شد در حال حاضر حدود 60 هزار خودرو در مرحله بتای تکنولوژی کاملا خودران FSD هستند. در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی، تنها چند هزار خودرو به این تکنولوژی مجهز بودند اما تسلا موفق شده این آمار را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش دهد.

تکنولوژی خودران تسلا تکنولوژی خودران تسلا

این تنها آمار امیدوارکننده‌ای نبود که تسلا و ایلان ماسک با سهام‌داران به اشتراک گذاشتند. خودروهایی که بتای تکنولوژی خودران FSD را دریافت کرده اند از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون هیچ تصادف یا آسیبی را به خاطر خطای این سیستم ثبت نکرده اند. این مورد را پیش از این ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده بود.

با وجود تمام این موارد، یکی از اظهار نظرهای ایلان ماسک بود که بیشتر از همه، جلب توجه کرد. او اعلام کرد تا پایان سال 2022 میلادی، تکنولوژی خودران خودروهای تسلا می‌تواند از مغز انسان هم مطمئن‌‌تر باشد. او در ادامه صحبت‌هایش گفت اگر تسلا در این زمینه موفق شود «شوکه» خواهد شد.

اگر امسال به سیستم رانندگی کاملا خودران ایمن‌تر از انسان دست یابیم، شوکه می‌شوم. من واقعا شوکه خواهم شد.

ایلان ماسک اعلام کرده تکنولوژی خودران خودروهای تسلا (FSD) در ماه‌های آینده پیشرفته‌تر خواهد شد. البته او وارد جزئیات نشد و هنوز نمی‌دانیم پیشرفت‌هایی که ماسک از آن‌ها صحبت می‌کند، چه تاثیری خواهند داشت. اگر ادعاهای ایلان ماسک درست از آب در بیایند، احتمالا در سال آینده میلادی شاهد خودروهای کاملا خودران و روبوتاکسی‌ها (تاکسی‌های خودران بدون راننده) نیز خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما