شناسهٔ خبر: 52264175 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ذوب‌آهن و پرسپولیس در جام حذفی هم به یکدیگر رسیدند

بازی جام‌داران

صاحب‌خبر -
حامد جیرودی / یکی از بازی‌های حساس مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی، میان ذوب‌آهن و پرسپولیس برگزار می‌شود و این دو تیم از ساعت 15:30 امروز و در ورزشگاه فولادشهر برابر هم قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که موعود بنیادی‌فرد به همراه کمک‌های خود سعید علی‌نژادیان و محمد عطایی قضاوت آن را برعهده خواهند داشت. اما در این دیدار، دو تیم پرافتخار جام حذفی به مصاف هم می‌روند. در یک سو، پرسپولیس به عنوان دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها که 6 قهرمانی و دوبار حضور در فینال جام حذفی را در کارنامه‌اش دارد و دیگری ذوب‌آهن که با 4 قهرمانی و یک بار حضور در فینال، سومین تیم پرافتخار این مسابقات است. ذوب‌آهن و پرسپولیس در حالی به میدان می‌روند که سوم دی و در هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با هم دیدار کردند که آن مسابقه 2-0 به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید. در آن بازی، با اینکه پرسپولیس بازی جالبی از خود به نمایش نگذاشت و طبق آمار منتشر شده، شوت در چهارچوب نداشت ولی توسط وحید امیری و روی اشتباه دروازه‌بان در مهار سانتر او به گل اول رسید و گل دوم را هم مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا قرمزها برنده آن دیدار شوند. حالا دو تیم قرار است بعد از 24 روز دوباره برابر هم قرار بگیرند که این دیدار هم حتماً باید یک برنده داشته باشد.
شاگردان مهدی تارتار که در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی تیم دسته‌ اولی رایکا بابل را 3-0 شکست دادند، در لیگ بیست و یکم شرایط خوبی نداشته‌اند و با 18 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. در مقابل، شاگردان یحیی گل‌محمدی که در مرحله قبلی برابر تیم دسته اولی ویستاتوربین تهران 4-0 برنده شدند، نیم فصل را هم با 32 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوم به پایان رساندند و می‌خواهند در جام حذفی هم خود را به عنوان یک مدعی نشان دهند. از طرفی ذوب‌آهن هم که حریف دست و پا بسته‌ای در خانه نیست و می‌خواهد شکست بازی رفت لیگ را جبران کند. پرسپولیس که تا پایان فصل دیگر عیسی آل‌کثیر مهاجم خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، به غیر از او، امید عالیشاه، حامد پاکدل، علی شجاعی و وحدت هنانوف را هم در این بازی به دلیل مصدومیت نخواهد داشت و وضعیت محمد شریفی و منوچهر صفروف نیز در هاله‌ای از ابهام است. با این حال، گل محمدی امیدوار است دیگر ستاره‌های تیمش بتوانند این تیم را در این مسابقه به پیروزی برسانند. در ذوب آهن هم بازیکنانی مانند میلاد جهانی و رضا خالقی‌فر مهاجم سابق پرسپولیس حضور دارند و باید دید تارتار با آنها چه عملکردی برابر تیم مورد علاقه‌اش خواهد داشت. ذوب‌آهن و پرسپولیس تاکنون چهاربار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که دوبار ذوب‌آهن و دوبار پرسپولیس به پیروزی رسیده‌اند و حالا باید دید پنجمین دوئل آنها در جام حذفی با پیروزی چه تیمی خاتمه پیدا می‌کند.

پیش بازی

صف‌آرایی 2 تیم لیگ برتری مقابل 2 تیم دسته یکی
آلومینیوم – سپاهان؛ این دوئل برنده دارد

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز آغاز می‌شود که در یکی از مهم‌ترین آنها، آلومینیوم و سپاهان از ساعت ۱۴ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان رسول خطیبی با پیروزی بر فجرسپاسی به این مرحله رسیدند و شاگردان محرم نویدکیا هم با برتری مقابل ستارگان شهید اورکی اسلامشهر راهی این مرحله شدند. اما نکته‌ای که در خصوص این مسابقه وجود دارد این است که آلومینیوم و سپاهان پنجشنبه گذشته و هفته پانزدهم لیگ برتر با هم مسابقه دادند که آن بازی بدون گل به پایان رسید ولی حالا این دیدار باید برنده داشته باشد. در دیداری همزمان، خیبر خرم‌آباد و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی خرم‌آباد با هم رودررو می‌شوند. خیبر که عبدالله ویسی سرمربی خود را در این بازی به دلیل محرومیت روی نیمکت ندارد، تیمی دسته اولی است که از نظر مالی شرایط مناسبی نسبت به برخی از تیم‌های لیگ برتری دارد. این در حالی است که آبادانی‌ها در بحران مالی شدیدی به سر می‌برند و شاگردان علیرضا منصوریان تهدید کرده‌اند که در بازی برابر خیبر به میدان نمی‌روند و تعداد زیادی از بازیکنان نفت هم در آستانه فسخ قرارداد هستند. مس کرمان هم از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه شهید باهنر این شهر پذیرای فولاد است. شاگردان فرزاد حسین‌خانی که او را به دلیل محرومیت در این بازی روی نیمکت ندارند، در مرحله قبلی ماشین‌سازی را شکست دادند و شاگردان جواد نکونام هم برابر شهرداری نوشهر به برتری رسیدند. گفتنی است سایر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.



نظر شما