شناسهٔ خبر: 52263508 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

باج گیری جوان 19 ساله از ایلان ماسک ؛ یک دستگاه تسلا مدل 3 بده تا ردیابیت نکنم!

nypost

صاحب‌خبر -

یک جوان 19 ساله در پاسخ به درخواست ایلان ماسک برای حذف یک صفحه توییتری گفت فقط در ازای یک دستگاه تسلا مدل 3 فرایند ردیابی را متوقف و آن صفحه را حذف خواهم کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا مدتی قبل از مالک یک صفحه توییتری که هواپیمای شخصی وی را ردیابی می‌کند درخواست کرد تا ردیابی جت‌های شخصی او را متوقف کند و در صورت حذف اکانت نیز حاضر است 5 هزار دلار بپردازد.

ماجرای باج گیری جوان 19 ساله از ایلان ماسک

صفحه توییتری با نام جت ایلان ماسک (ElonJet@) با استفاده از ربات‌های رصدکننده داده‌های ترافیک هوایی تمام سفرهای هوایی ایلان ماسک را رصد کرده و اطلاعات آن را در دسترس عموم قرار می‌دهد. این حساب تویتری که به یک نوجوان 19 ساله به نام جک سوینی تعلق دارد اعلام کرد ایلان ماسک در پیامی از وی خواست این اکانت را حذف کند؛ چرا که برایش یک خطر امنیتی محسوب می‌شود.

ایلان ماسک ایلان ماسک

سوینی در پاسخ به درخواست ماسک اعلام کرد فقط در ازای دریافت پول یا یک دستگاه تسلا مدل 3 این حساب توییتری را حذف می‌کند. مدیرعامل تسلا در پاسخ به این درخواست گفت «دوست ندارم توسط یک ابله هدف قرار بگیرم.» البته ماسک به این جوان 19 ساله پیشنهاد داد در ازای حذف اکانت 5 هزار دلار به وی پرداخت خواهد کرد.

جک سوینی مجددا از ماسک خواست تا این رقم را به 50 هزار دلار افزایش دهد تا بتواند از آن برای هزینه‌های دانشگاه یا خرید یک دستگاه تسلا مدل 3 استفاده کند. ماسک نیز در پاسخ به این درخواست گفت در این خصوص فکر خواهد کرد، اما هنوز با وی تماس برقرار نکرده است. گفتنی است ماسک در ابتدای سال 2022 در حساب توییتری خود اعلام کرده بود حساب‌هایی که در فضای مجازی مسیرهای جت شخصی او را ردیابی می‌کنند یک مسئله امنیتی جدی محسوب می‌شوند.

نظر شما