شناسهٔ خبر: 52253844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هزینه تفریح در ارتفاعات تهران؛ از اسکی و تله‌کابین تا اسنوموبیل و بک‌جامپینگ

صاحب‌خبر -

به گزارش فرارو، به‌جز اسکی، تله‌کابین، تله‌سیژ، اسنوموبیل، سورتمه‌سواری، بانجی جامپینگ، بک‌جامپینگ و باشگاه تیراندازی از دیگر تفریح‌های فعلی در ارتفاعات به‌شمار می‌روند. در حال حاضر قیمت بلیت بانجی جامپینگ توچال تهران ۱۴۵ هزار تومان است و هزینه رفت‌وبرگشت به ایستگاه هفتم توچال به ۹۵ هزار تومان می‌رسد. همچنین با حدود ۲۰ هزار تومان می‌شود بلیت باشگاه تیراندازی و بک‌جامپینگ را خریداری کرد.


قیمت بلیت پیست و تجهیزات اسکی

اسکی به‌عنوان یکی از ورزش‌های گرانقیمت معرفی می‌شود، اما یک ورزشکار مبتدی می‌تواند با حدود یک و نیم میلیون تومان تجهیزات اولیه آن را بخرد. خرید چوب اسکی و کلاه ایمنی بیشترین هزینه را به اسکی‌باز‌ها تحمیل می‌کند.

همین حالا در سایت‌های خرید و فروش آنلاین یک جفت چوب اسکی آلپاین را ۲۳ میلیون تومان آگهی کرده‌اند، اما با ۵۰۰ هزار تومان می‌شود مدل‌های دست‌دوم را خریداری کرد.

کلاه ایمنی یکی دیگر از تجهیزات اساسی در ورزش اسکی محسوب می‌شود و با همین ۵۰۰ هزار تومان امکان تهیه گزینه‌های اقتصادی و ارزانقیمت وجود دارد. هرچند که در فروشگاه‌های لوازم ورزشی اغلب کلاه‌های ایمنی اسکی بیشتر از یک میلیون تومان قیمت دارند.

عینک مخصوص اسکی، ماسک مخصوص اسکی و دستکش نیز از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای اسکی‌سواری است. قیمت برخی از عینک‌های مخصوص اسکی از مرز پنج میلیون تومان عبور کرده، اما مدل‌های ارزانقیمت را ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشند. با همین ۱۰۰ هزار تومان می‌شود ماسک مخصوص اسکی را خرید و برای دستکش هم دست‌کم به ۱۵۰ هزار تومان نیاز است.

به‌این ترتیب در اقتصادی‌ترین حالت ممکن، یک اسکی‌باز مبتدی با کمتر از یک و نیم میلیون تومان می‌تواند چوب اسکی، کلاه ایمنی، دستکش، ماسک و عینک مخصوص این ورزش را تهیه کند. به این هزینه‌ها باید قیمت بلیت پیست اسکی را هم اضافه کنیم که در حال حاضر ارزش آن در توچال به ۲۱۰ هزار تومان می‌رسد.

هزینه تله‌کابین و تله‌سیژ

تله‌کابین و تله‌سیژ یکی از تفریح‌های فعلی در ارتفاعات محسوب می‌شوند. بلیت تله‌کابین توچال تهران در سه حالت مختلف فروخته می‌شود. قیمت بلیت رفت‌وبرگشت تله‌کابین ایستگاه اول به هفتم گران‌ترین گزینه به‌شمار می‌رود و ارزش آن ۹۵ هزار تومان است.

اگر از ایستگاه اول توچال قصد عزیمت به ایستگاه پنجم را داشته باشید، باید ۶۵ هزار تومان پرداخت کنید و این رقم برای رفت‌وبرگشت از ایستگاه اول به دوم ۳۵ هزار تومان است. تله‌کابین فقط مختص تهرانی‌ها نیست و مثلا در شهر‌های مثل رامسر و نمک‌آبرود و ... امکان تجربه این تفریح وجود دارد.

قیمت بلیت تله‌کابین رامسر ۸۵ هزار تومان است و این رقم در نمک‌آبرود به ۵۵ هزار تومان و در لاهیجان به ۵۰ هزار تومان می‌رسد. همچنین بلیت مسیر ۳۰ دقیقه‌ای تله‌سیژ توچال در حال حاضر ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. 

هزینه دیگر تفریح‌ها در ارتفاعات

اسنوموبیل، سورتمه‌سواری، بانجی جامپینگ، باشگاه تیراندازی و بک جامپینگ تفریح‌هایی هستند که امکان استفاده از آن‌ها در ارتفاعات وجود دارد. معادل فارسی اسنوموبیل ماشین برفرو است و قیمت بلیت اسنوموبیل‌سواری فعلا در تهران ۹۰ هزار تومان است.

بانجی جامپینگ فعالیتی است که فرد با استفاده از طناب فنردار و محافظ خود را از اتفاع رها می‌کند و هزینه بلیت آن در تهران به ۱۴۵ هزار تومان رسیده است. در باشگاه تیراندازی می‌شود بلیت آن را با ۲۰ هزار تومان خریداری کرد. در این باشگاه امکان تیراندازی با کمان، کلت و تفنگ بادی وجود دارد و قیمت بلیت آن ۲۰ هزار تومان است. بک‌جامپ که همان پرش از ارتفاع روی تشک است یکی دیگر از تفریح‌های حال حاضر در ارتفاعات است و برای تهیه بلیت آن باید حدود ۲۵ هزار تومان پرداخت کرد.

قیمت بلیت پیست اسکی، تله‌کابین و سایر تفریح‌ها در ارتفاعات

پیست اسکی

۲۱۰ هزار تومان

تله‌کابین

۳۵ تا ۹۵ هزار تومان

تله‌سیژ

۳۰ هزار تومان

اسنوموبیل

۹۰ هزار تومان

سورتمه‌سواری

۴۵ هزار تومان

بانجی‌جامپینگ

۱۴۵ هزار تومان

باشگاه تیر‌اندازی

۲۰ هزار تومان

بک‌جامپینگ

۲۵ هزار تومان

نظر شما