شناسهٔ خبر: 52250233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آمریکا: مذاکرات وین به مرحله نهایی نزدیک می‌شود

خبرگزاری ایسنا

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گفت که مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به مرحله نهایی است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی این وزارت‌خانه در پاسخ به سوالی درباره توقف چند روزه مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام در وین درباره احیای این توافق خاطر نشان کرد که این رایزنی‌ها به مرحله نهایی نزدیک می‌شود.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، وی تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید راب مالی نماینده ویژه دولت در امور ایران نیز در حال بازگشت به واشنگتن است. همه طرف‌ها با پایتخت‌هایشان بازگشته‌اند تا در این مرحله مشورت‌های لازم را انجام‌ دهند. در حال حاضر نیز من بیش از این نمی‌توانم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.

پیش از این انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی از بازگشت‌ هیات‌های حاضر در مذاکرات وین جهت رایزنی با پایتخت‌هایشان خبر داد.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین روز جمعه در توییتی نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین بر سر برجام که از بیست و هفتم دسامبر آغاز شده و تاکنون طولانی‌ترین دور مذاکرات بوده با وقفه مواجه شده است. مشارکت‌کنندگان جهت رایزنی و دریافت دستور العمل راهی پایتخت‌هایشان خواهند شد تا هفته دیگر بازگردند. هم‌اکنون به اتخاد تصمیمات سیاسی نیاز است. تمامی مشارکت‌کنندگان سفر امنی داشته باشند.

بر اساس تفاهم صورت‌گرفته میان هیأت‌های مذاکره‌کننده در وین، دور هشتم گفت‌وگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت.

بعد از ظهر روز جمعه نیز دیدار دوجانبه علی باقری، رییس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

نظر شما