شناسهٔ خبر: 52249578 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابداران مشاوران خوبی برای خرید کتاب از نمایشگاه مجازی هستند

هادی آشتیانی، گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی به دلیل ارتباط مستقیم و مداوم می‌توانند مشاوران خوبی برای خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران باشند.

صاحب‌خبر -
هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: کتابداران به دلیل ارتباط مداوم با مردم از سلیقه و نیاز مردم در حوزه کتاب بیشتر آگاه‌اند و حضور افراد در کتابخانه‌ها برای خرید از نمایشگاه مجازی کتاب باعث می‌شود، افراد علاوه بر خرید؛ امکان انتخاب کتاب مناسب را با مشاوره کتابداران پیدا کنند.

آشتیانی با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در خرید منابع گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی با برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان و همچنین نیازسنجی درباره آثار مورد نیاز اعضای خود، می‌توانند نقش مهمی در خرید منابع برای مخاطبان خود داشته باشند و این اتفاق باعث می‌شود، کتاب‌‌های مطلوب‌تری برای مخاطبان تهیه شود.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره مزیت‌ها و ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: نمایشگاه مجازی یک اتفاق خوب است تا مردم در شرایط کرونا، ازدحام آخر سال و ترافیک بتوانند بدون خستگی و الزام حضور در نمایشگاه کتاب، از هر کجای کشور که هستند، خرید خود را از نمایشگاه کتاب به صورت مجازی انجام دهند.
 
وی با بیان این که نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک فرصت مغتنم است تا کتاب با قیمت مناسب و بدون واسطه به دست مخاطب برسد، عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک فرصت خوبی است تا مردم با استفاده از تخفیف؛ کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند و این کتاب با قیمت مناسب و امکان ارسال رایگان، بدون زحمت، به دستشان برسد.
 
مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر این که نمایشگاه مجازی کتاب تهران باعث دسترسی به تازه‌های نشر از سوی خریدارن هم می‌شود، عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک ویترین خوب برای نمایش تازه‌های نشر کشور است و مجموعه مزیت‌های ذکر شده برای نمایشگاه مجازی کتاب، باعث ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور می‌شود.

کتاب‌ها و نشریات کتابخانه‌ها به روزرسانی می‌شوند
آشتیانی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه ارسال کتاب در کتابخانه‌های عمومی درحال‌ انجام است، عنوان کرد: به‌زودی کتاب‌های زیادی به دست کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد رسید و بخش کتاب و نشریات آن‌ها به روز‌‌‌رسانی خواهند شد.
 
مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دو سطح استانی و ملی و به صورت متمرکز، اقدام به خرید منابع برای کتابخانه‌های عمومی کشور می‌کند.
 
وی در این زمینه افزود: تازه‌های نشری که در کشور منتشر می‌شود از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رصد و بعد از بررسی، منابع مورد نیاز خریداری می‌شود. در سطح استانی هم کتاب‌‌هایی که در سطح استان و شهرستان منتشر می‌شوند، بر اساس نیاز کتابخانه‌ها، خریداری و به کتابخانه‌ها اضافه می‌‌شود.

طرح انتخاب کتاب با نظر کتابدار در نهاد وجود دارد
آشتیانی با بیان این که طرح انتخاب کتاب به انتخاب کتابدار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تامین منابع کتابخانه‌ها وجود دارد، گفت: بر اساس این طرح کتابداران برای خرید کتاب‌های پیشنهادی، نظر خود را اعلام می‌کنند و پس از بررسی مجدد و شرایط بازار، کتاب مورد نظر خریداری می‌شود.

نظر شما