شناسهٔ خبر: 52248618 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

24 پله صعود و یک تیم رقابتی عالی زیر نظر بنتو

می‌خواستند اخراجش کنند اما به جام جهانی رفت

پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی کره جنوبی، معتقد است که نمی‌توان با یک بازی شرایط این تیم و تیم ملی ژاپن را ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کره جنوبی روز گذشته موفق شد با یک گل برابر لبنان به پیروزی برسد تا صعودش به مسابقات جام جهانی 2022 قطر را عملا قطعی کرده باشد. 


این تیم در حال حاضر با پنج پیروزی و دو تساوی در رده دوم گروهش ایستاده و فاصله زیادی با امارات دارد که در فاصله سه امتیاز تا پایان مسابقات انتخابی 9 امتیاز به‌دست آورده است. 


اگر آنها بتوانند دیدار برابر سوریه در تاریخ اول فوریه را با پیروزی پشت سر بگذارند، صعودشان در فاصله دو بازی تا پایان مسابقات انتخابی قطعی شده است. 


حتی اگر کره در یکی از دیدارها شکست بخورد یا مساوی هم کند، باز هم بلیت حضور در قطر را دریافت خواهد کرد چرا که تفاضل گلی که با امارات دارد بسیار زیاد و قابل توجه است. 


اگر صعود کره جنوبی به جام جهانی قطعی شود، این دهمین حضور متوالی آنها در این مسابقات پس از جام جهانی 1986 مکزیک است. 


در بین 211 کشور عضو فیفا، کشورهایی که به جز کره موفق به 10 بار حضور در جام جهانی یا بیشتر از آن شده‌اند شامل برزیل (21)، آلمان (19)، ایتالیا (18)، آرژانتین (17) و مکزیک (16) اسپانیا، فرانسه و انگلیس (15)، بلژیک و اروگوئه(13)، سوئد و صربستان (12)، روسیه و سوئیس (11) هستند.

بنتو این روزها آخرین شکستش روی نیمکت کره را به‌خاطر نمی‌آورد. آنها در 12 بازی گذشته 10 پیروزی و دو تساوی به‌دست آورده و در هیچ دیداری بازنده نبودند. تنها تساوی آنها برابر ایران و عراق بوده و سه امتیاز سایر دیدارها را به‌دست آورده‌اند.

 


هرچند بنتو این روز روی دور پیروزی است اما جایگاه او تا جایی متزلزل شد که حتی شایعه استعفای او در اوایل سال گذشته میلادی نیز به گوش می‌رسید. 


کره در ماه مارس سال گذشته در دیداری دوستانه برابر ژاپن با نتیجه 0-3 شکست خورد و ترکیب و سیستم مورد استفاده این مربی مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. 


با این حال او حاضر نشد در برابر این انتقادها کوتاه بیاید و هم‌چنان به استفاده از این سیستم تاکید داشت. بنتو در این‌باره گفت:« این که بخواهیم شرایط کره و ژاپن را پس از تنها یک بازی مقایسه کنیم درست نیست. من فکر می‌کنم ما در مسیر درستی قرار داریم.»


کره جنوبی اخیرا نمایش خوبی از خود  ارائه کرده که حتی در غیاب بازیکنان کلیدی‌اش نیز فراز و نشیب چندانی ندارد. بنتو تیمی ساخته که بازیکنانش به خوبی فلسفه فوتبال او را درک می‌کنند و وابستگی چندانی به ارزش تیم‌ها ندارد. 


بعضی از بازیکنان در ابتدا نمی‌توانستند به راحتی با این ساختار سازگار شوند و نیاز به تمرین و بازبینی بیشتر داشتند اما حالا سیستمی شکل گرفته که به آنها اجازه می‌دهد به‌صورت مدام با روندی یکسان نمایش خوبی از خود ارائه دهند. 


سون هیونگ مین و هوانگ هی چان، دو بازیکن اصلی کره، در دیدار برابر لبنان به دلیل مصدومیت غایب بودند. بنتو نه تنها تغییر خاصی در ترکیب نداد، بلکه بازیکنانی را به‌کار گرفت که با یک پاس بلند توپ را به مهاجمان برسانند و به این شکل انعطاف پذیری سیستم را به‌نمایش درآورد. 


کره در آگوست 2018 در جایگاه پنجاه و هفتم رده‌بندی فیفا قرار داشت اما حالا با 24 پله صعود به رده سی‌و‌سوم رسیده است. 


بنتو پس از پیروزی برابر لبنان در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که کار صعود کره به جام جهانی هنوز به پایان نرسیده است.

منبع: Chosun

نظر شما