شناسهٔ خبر: 52248372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

خدمتگزاری به روستاییان افتخار است/ حل مشکلات مردم به‌ویژه در سطح روستاها مطالبه به‌حق آن‌ها از مسئولان است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات اولیه و اساسی روستاییان اولویت مهم محسوب می‌شود؛ خدمتگزاری به این مردم افتخار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی در دیدار با مردم روستاهای سُقندیکلا، آهودشت، شبکلا و دُزدک از توابع بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری گفت: خدمتگزاری به این مردم افتخار است و پیگیری مطالبات آنان از برنامه‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود.

وی افزود: بعد از گذشت 43 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز در بسیاری از روستاهای این شهرستان مشکلات گریبان گیر مردم است که درنتیجه عدم توجه برخی مسئولان به اجرای وظایف است اما بااین‌حال مردم همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات مردم به‌ویژه در سطح روستاها مطالبه به‌حق آن‌ها از مسئولان است مشکلاتی که باید خیلی پیش‌تر از این‌ها حل می‌شد اما تقاضای رسیدگی به مشکلات همچنان وجود دارد.

بابایی کارنامی بابیان اینکه درد و مشکلات روستاییان را به‌واسطه بزرگ شدن در همین منطقه به‌خوبی درک می‌کنم، افزود: روستای سُقندیکلا و حومه همواره پای نظام و انقلاب هستند و شهیدان والامقام زیادی در راه انقلاب و پاسداری از میهن تقدیم کردند باعث تأسف است که از کمترین امکانات نظیر آب شرب، جاده، مخابرات بی‌بهره باشد.

وی به حوزه عمرانی و زیرساختی این منطقه اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا مشکلاتی را که از سوی نمایندگان این روستاها مطرح شد به حداقل برسانیم؛ بدون تردید اگر مشکلات روستاها حل‌وفصل شود تولید و اشتغال نیز رونق می‌یابد.

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تمام توان و تلاش و تا جایی که قانون اجازه دهد پیگیر مشکلات و درخواست‌های مردم خواهم بود.

بابایی کارنامی بیان کرد: مهم‌ترین مشکلات مردم این روستاها در حوزه تأمین آب شرب، جاده بین مزارع، کمبود فضای آموزشی، اینترنت، راه روستایی، اجرای طرح هادی و توسعه باغات است که با تمام توان و تلاش در سطح استان و ملی پیگیر حل آن‌ها هستم و نتیجه را به اطلاع مردم خواهم رساند.

وی ادامه داد: اگر مشکلات مردم در روستاها حل‌وفصل شود ماندگاری در روستاها افزایش‌یافته و از مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهرها نیز جلوگیری می‌شود.

بابایی کارنامی به احداث سد زارم رود؛ چهارمین سد بزرگ بر روی رودخانه زارم رود به‌عنوان سرشاخه اصلی رودخانه تجن در منتهی علیه این روستا اشاره کرد و افزود: سد زارم رود علاوه بر کنترل‌کننده سیلاب منطقه، برای تولید انرژی برق‌آبی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال نیز برنامه‌ریزی‌شده است.

کارکرد اصلی سد زارم رود تأمین آب آشامیدنی شهرهای ساری و میان‌دورود و به میزان 31 میلیون مترمکعب است ولی درعین‌حال تأمین 18 میلیون مترمکعب آب موردنیاز اراضی کشاورزی منطقه، هشت میلیون مترمکعب نیاز آب صنعت و تنظیم و تحویل 39 میلیون مترمکعب آب موردنیاز محیط‌زیست هم برای آن تعریف‌شده است.

وی بابیان اینکه مشکل این پروژه ملی نیز باید پیگیری و مرتفع شود، افزود: شریان ارتباطی این مسیر و همچنین تأمین آب شرب و تعویض لوله‌های فرسوده در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از بخشدار بخش کلیجانرستاق، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای یادشده، گفت: همه باید دست در دست هم دهیم و با یکدلی و تعامل مشکلات را برطرف کنیم.

به گفته نادعلی مهدوی رئیس شورای اسلامی روستای سُقندیکلا، نداشتن راه دسترسی به مزارع، عدم آنتن دهی همراه اول و اینترنت، نداشتن بهورز در خانه بهداشت، نامناسب بودن محور اصلی آمدوشد به روستا، حمل زباله، بلاتکلیفی سد زارم رود، نیمه‌کاره ماندن طرح هادی و کمبود خوراک دام را از عمده مشکلات این روستا محسوب می‌شود.

وی به طرح جهاد کشاورزی مازندران در خصوص کشت گلابی در اراضی شیب‌دار اشاره کرد که در سال 94 در 35 هکتار این روستا اجرا شد، باوجود پرثمر بودن میوه گلابی اما بازار فروش وجود ندارد.

مهدوی همچنین به توزیع نامرغوب نهال انار در 20 هکتار از اراضی این روستا در سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه باوجود چند سال از کشت هیچ ثمری نداشته و باغدار متضرر شده است.

دیگر اعضای شورای اسلامی این روستا و روستاهای هم‌جوار نیز با طرح مشکلات موجود در روستاهایشان خواستار پیگیری آن‌ها از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شدند.

در ادامه مدیران راهداری، آب و فاضلاب روستایی، بخشدار کلیجانرستاق، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، مخابرات مهم‌ترین اقدامات خود را در روستاهای مذکور اعلام و قول پیگیری و بررسی مشکلات مردم در حوزه‌های مربوطه را دادند.

روستای سُقندیکلا، با بیش از 120 خانوار ثابت و حدود 300 نفر جمعیت در 20 کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد که این جمعیت در روزهای تعطیل به بیش از دو هزار نفر می‌رسد.

 

 

نظر شما