شناسهٔ خبر: 52245687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس:

سازه احداث شده در باغ تاریخی «عفیف ‌آباد» موقتی و برای ساخت فیلم است

محسن‌ نژاد گفت: علت ساخت یک سازه در باغ تاریخی «عفیف ‌آباد» شیراز، ساخت یک فیلم بوده است و این سازه موقت ساخته شده است و پس از پایان پروژه، تهیه کنندگان باید با نظارت، سازه را به صورت ایمن جمع‌ آوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ،  «سید موید محسن‌ نژاد»، امروز (جمعه 8 بهمن) در بازدید از باغ «عفیف آباد» گفت: علت ساخت یک سازه در باغ تاریخی «عفیف ‌آباد» شیراز، ساخت یک فیلم بوده است و این سازه موقت ساخته شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: امروز در این باغ به صورت میدانی حضور یافتم و از نزدیک سازه مطرح شده را که مورد پیگیری مردم فرهنگ دوست شیراز بود، بازدید کرده ام و این سازه برای ساخت یک فیلم سینمایی تاریخی احداث شده است.

وی اضافه کرد: تلاش می شود این فیلم تاریخی در شان مردم شیراز باشد و یکی از فضاهای مورد استفاده آن، باغ تاریخی «عفیف ‌آباد» بوده است و سازه موقت است و به عمارت این باغ آسیب نمی زند.

محسن‌ نژاد اعلام کرد: فاصله لازم با بنا در ساخت این سازه موقت رعایت شده است و پس از پایان پروژه، تهیه کنندگان باید با نظارت، سازه را به صورت ایمن جمع‌ آوری کنند.

وی تصریح کرد: یک ناظر از میراث فرهنگی فارس به صورت دائم در تمام لوکیشن‌ های این فیلم‌ تاریخی حضور خواهند یافت و همت تمام مردم و هنرمندان و مسئولین در کشور و استان برای به تصویر کشیدن فرهنگ غنی این مردم شایسته قدردانی است.

پایان پیام/664

نظر شما