شناسهٔ خبر: 52245430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقف عملیات نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب یمن پس از تهدیدهای یمنی

نیروهای تحت حمایت امارات، پس از تهدید نیروهای یمنی به انجام حملات دردناک علیه امارات، عملیات نظامی خود را در جنوب یمن متوقف کردند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - عناصر تحت حمایت امارات موسوم به «نیروهای عمالقه» عملیات نظامی خود در جنوب یمن را متوقف کردند.

طبق گزارش خبرگزاری یمن، مرکز رسانه‌ای «نیرو‌های عمالقه» اعلام کرد که این نیرو‌ها به منظور باصطلاح تغییر چینش و بازاستقرار نیروها، جابه‌جایی خود از منطقه شبوه در جنوب یمن را شروع کرده‌اند.

این جابه‌جایی نیرو‌های عمالقه به دنبال تهدیدات اخیر صنعا مبنی بر انجام حملات دردناک علیه امارات طی ایام آتی صورت گرفته است.

المیادین به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که جابه‌جایی نیرو‌های عمالقه و عقب‌نشینی گردان‌های آن از شبوه به دستور مستقیم امارات انجام شده است.

این منبع تصریح کرده است که این اعلامیه نیرو‌های تحت حمایت امارات، به مفهوم عقب‌نشینی و پذیرش واضح شکست است. به گفته منبع آگاه، این جابه‌جایی نیرو‌ها پس از شکست‌ها و خسارت‌های سنگین آن مقابل نیرو‌های اماراتی انجام می‌شود.

بازاستقرار عمالقه، به معنای عقب‌نشینی امارات از جنگ نیست

یک منبع مسئول یمنی نیز در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرده است که اعلام باز استقرار مزدوران اماراتی در شبوه به معنای عقب‌نشینی آن از تجاوز نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: «امارات باید به شکل نهائی با توقف حمایت‌هایش از مزدوران خود، دست از یمن بردارد. امارات اگر می‌خواهد خاک خود را از حملات مصون کند، باید نیروهای خود را خارج کرده و عملاً یمن را ترک کند.»

گفتنی است نیرو‌های یمنی چند روز پیش در پاسخ به تنش‌زایی ائتلاف سعودی و امارات و جنایت‌های آن‌ها در یمن طی عملیاتی دقیق، عمق خاک امارات را با موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار دادند و تهدید کردند که اگر امارات به دخالت‌های خود در امور یمن ادامه دهد، این حملات تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما