شناسهٔ خبر: 52245144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آستانه اشرفیه شرایط خوبی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارد

صاحب‌خبر -

سعید محمد، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور که به نمایندگی از هیئت دولت به شهرستان آستانه اشرفیه رفته بود گفت: نزدیکی اسکله کیاشهر به منطقه آزاد انزلی و مجاورت با منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان شرایط خوبی به وجود آورده تا این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف(ع)، شبکه فاضلاب شهر آستانه اشرفیه، مجموعه تاریخی شیلات کیاشهر و اسکله بندرکیاشهر از مهم‌ترین مواردی بود که در این بازدید از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: اسکله صیادی کیاشهر یک ظرفیت بسیار خوب در این منطقه است که متاسفانه در چند سال گذشته، از صیادی و گردشگری به صیادی تقلیل کاربری داده شد و حتما در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود موضوع ارتقای دوباره این اسکله به صیادی و گردشگری مطرح می‌شود.

محمد همچنین به طرح توسعه حرم اشاره کرد و گفت: کندی اجرای این طرح مشکلات زیادی برای کسبه و مردم آستانه اشرفیه ایجاد کرده است که با پیگیری از سازمان بازآفرینی شهری امکان تخصیص اعتبار و تکمیل این طرح وجود دارد که در هیئت دولت پیگیری خواهد شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در آستانه اشرفیه از طرح توسعه حرم سید جلال‌الدین اشرف، بازگشایی خیابان ۳۵ متری، مجموعه تاریخی شیلات کیاشهر و اسکله صیادی کیاشهر بازدید کرد.

وی همچنین در این سفر به زیارت حرم سید جلال‌الدین اشرف(ع) رفت و با حضور در گلزار شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

سعید محمد با حضور در منزل شهید جمال رضی با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما