شناسهٔ خبر: 52245117 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی دلار در هفته دوم بهمن ماه/ کف دلار کجاست؟

طی هفته جاری دلار در صرافی ملی در محدوده 25 هزار تومان معامله شد. این درحالی است که دلار بازار به بیش از ۲۸ هزار تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، طی هفته جاری قیمت دلار در صرافی ملی حدود ۲۵ هزار تومان بود. دلار در بازار آزاد به بیش از ۲۸ هزار تومان رسید.

اخبار خوبی از مذاکرات مخابره می‌شود. اگر توافقی حاصل شود قیمت دلار به کمتر از ۲۶ هزار تومان نمی‌رسد.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی نرخ شاخص بازار ارز می‌گوید: اگر مذاکرات به همین شکل ادامه پیدا کند، دلار بازار آزاد در کانال ۲۸ هزار تومانی باقی می‌ماند.

به گفته او قیمت ارز آمریکا به بیش از ۲۹ هزار تومان نمی‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: اگر خبر توافق قطعی بیایید، دلار وارد کانال‌های پایین‌تری می‌شود. اما انتظار قیمتی کمتر از ۲۶ هزار تومانی را ندارم.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران روز چهارشنبه با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد.

قرار است باقری با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که وظیفه هماهنگی جلسات بین هیات‌ها را برعهده دارد، ملاقات و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کند.

سیگنال دولت برای بازار دلار

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، چهارمین گفتگوی تلویزیونی خود را روز سه‌شنبه انجام داد. صحبت‌های او چند سیگنال به بازار ارز مخابره کرد.

رئیس جمهور درباره مذاکرات وین گفت: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح است، ولی تا الان با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم، اما چنانچه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم‌ها باشد، جا برای توافق وجود دارد.

برخی از معامله‌گران پیش‌بینی‌شان این است که بعد از صحبت‌های رئیس دولت، دلار روند رو به بالایی را داشته باشد و بعد از آن رنج شود.

اما برخی دیگر از معامله‌گران عقیده دارند که روزهای بعد از صحبت‌های ابراهیم رئیسی، بازارسازها تلاش می‌کنند که با دست پر وارد بازار شوند، تا اعتبار دولت نزد فعالان تضعیف نشود.

آخرین اخبار حوزه دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما