شناسهٔ خبر: 52245088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت صنایع جدید در گیلان ایجاد کند

به گفته رئیس مجمع نمایندگان گیلان، این استان در گذشته گیلان جزو پنج استان برتر صنعتی بوده است اما به دلیل سوءمدیریت صنایع در گیلان نابود شد لذا باید صنایع جدید در گیلان تعریف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهرداد گودرزوند چگینی امشب در جلسه شورای اداری در سالن شهدای ناجا با بیان اینکه صنعت در استان گیلان رو به نابودی است، اظهار کرد: در گذشته گیلان جزو پنج استان برتر صنعتی بوده است ولی به دلیل سوءمدیریت صنایع در گیلان نابود شد لذا باید صنایع جدید در گیلان تعریف شود.

وی گیلان را تولید کننده محصولات متنوع کشاورزی دانست و گفت: چای، کیوی، بادام و برنج محصولات استراتژیک گیلان هستند اما هنوز به صورت سنتی تولید شده و توجهی به محصولات فرآورده ندارد که تنها راه صادرات این محصول صنعتی شدن آن است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به احیای وضعیت دامداری در گیلان افزود: دامداران در گیلان دامداران مجبورند ترک شغل کنند لذا باید مراتع دامداران و اراضی مورثی آنان مورد توجه دولت قرار گیرد.

چگینی با بیان اینکه صنعت دریا در گیلان باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، بیان کرد: صادرات دریایی در گیلان مورد توجه مسؤولان بوده اما اگر به حوزه کشتی‌سازی در این استان توجه شود اشتغال بسیار زیادی در این استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما